۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 280048
استخدام با چاشنی تحریکات جناحی

تحریک دانشجویان به تعطیلی کلاس و حضور در خیابان آن هم برای خواسته­‌ای که مبنای قانونی ندارد، با هدف برخی تصفیه حساب­‌ها و بهره برداری از احساسات پاک جوانان، قطعا به زیان دانشجویان است.

استخدام در وزارت نفت سالهاست که انجام می­‎شود و در مقاطع گوناگون تحصیلی و تخصصی، افرادی جذب صنعت نفت شده‎اند و راهبری امور اجرایی و برنامه‎ریزی را در این صنعت عهده‎دار هستند.

آنچه امروز تحت عنوان استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در سطح جامعه مطرح است چندی است که با تجمعات گوناگون در اهواز، مقابل وزارت نفت و یا در مقابل مجلس شورای اسلامی پیگیری می‎­شود که با درخواست­‎های متفاوت و بعضا جدیدی همراه است که اکثر این درخواست‎­ها سابقه نداشته و نشان از القائات غیرمنطقی برای بهره برداری­‎های خاص و تصفیه حساب­‎های شخصی دارد؛ زیرا در گذشته هم استخدام از مجرای قوانین صورت می­‎گرفته و تمامی مراحل  اعم از آزمون، مصاحبه، آزمایش‎­های پزشکی و غیره انجام می‎­شده است.

حال این‎که در این مقطع چه اتفاقی افتاده که هر روز جمعی در این گوشه و آن گوشه تجمع کرده و خواستار تغییر قوانین و استخدام بدون قید و شرط می­‎شوند جای بسی تامل است. وقتی با کسب مجوزهای قانونی، فرایند جذب نیرو آغاز می‎­شود عده‎­ای می­گویند ما خواهان اولویت هستیم؛ وقتی اولویت می­‎دهند می­‎گویند ما خواهان استخدام بدون قید و شرط هستیم. اخیرا هم اعلام کرده اند که باید استخدام با اولویت دانش‎­آموختگان خوزستان باشد.

همانگونه که ملاحظه می­‎شود به جای اجرای قوانین و مقررات جاری کشور و صنعت نفت، هریک از گروه‎ها درخواست خود را مطرح می­‎کنند که اجرای همه آنها خارج از توان برگزار کنندگان آزمون استخدام بوده و لازمه آن این است که ضوابط و قوانین را تعطیل و روند جذب نیرو را در این صنعت حساس بر اساس تمایلات غیرقانونی برخی افراد و گروه‎ها تغییر دهند.

بدیهی است با وجود هزارن دانش‎­آموخته در سطح کشور که در دانشگاه‎­های معتبر با رتبه های عالی موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده­‎اند، ایجاد فرصت­‎هایی مساوی خواسته بر حقی است که باعث سپردن صنعت نفت به دست متخصصان و صنعتگران خواهد شد که با توان علمی و فنی خود تاسیسات و مجموعه‎­های صنعتی را به خوبی اداره کنند.

تاسیسات نفتی در دریا و خشکی با صرف هزینه­‎های بسیار زیاد ایجاد شده که اداره و راهبری آنها فقط با وجود جوانان متخصص، متعهدو مصمم میسر است، جوانانی که با تلاش خود آینده کشوررا رقم خواهند زد. هریک از تجهیزات صنعت نفت که با صرف میلیون ها دلار سرمایه ملی فراهم شده است زمانی می‎­تواند مورد استفاده بهینه  قرار گیرد که فرد استفاده کننده از آن دارای ویژگی های علمی و اعتقادی لازم باشد. ضمن اینکه عدالت حکم می‎­کند همه افرد واجد شرایط در فضایی برابر و رقابتی مورد ارزیابی قرار گیرند؛ دقیقا مطابق آنچه که قانون تعیین کرده و به مجریان ابلاغ شده است.

دانشجویانی که به هر دلیل نتواسته‎­اند به نحو مطلوب دوره تحصیلی خود را طی کنند و در رتبه­‎های پایین­‎تری نسبت به دیگران قرار دارند، نباید فرصت شغلی دانشجویان ممتاز را اشغال کنند. ضمن این‎که جذب نیرو مختص مناطق نفتخیز نبوده و با توجه به نیاز صنعت نفت در کل کشور صورت می‎­گیرد.

بنابراین با توجه به موارد مذکور لازم است مسئولان و مقامات مختلف نیز با وجود قوانین استخدامی از اظهار نظر و ایجاد توقعاتی که زمینه تحقق آنها وجود ندارد پرهیز کنند و خود را در مسیر خواسته‎های گروه‎ها و جناح‎های سیاسی که مترصد بهره برداری از هر فضایی هستند قرار ندهند.

تحریک دانشجویان به تعطیلی کلاس و حضور در خیابان آن هم برای خواسته­‌ای که مبنای قانونی ندارد، با هدف برخی تصفیه حساب­‌ها و بهره برداری از احساسات پاک جوانان، قطعا به زیان دانشجویان است.

کلاس های درس در دانشگاه صنعت نفت با صرف هزینه های بسیار و استفاده از اساتید غیر مقیم از جیب ملت ایران تشکیل می‎­شوند و تعطیل کردن و معطل گذاردن آن موجب زیان مضاعف بوده و دانشگاه نمی‎­تواند و نباید از حق قانونی خود در این باره عدول کند.
 

غلامعلی رزاق‎پناه

کد خبر 280048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =