آمادگی کامل شرکت ملی گاز ایران برای انتقال تجربیات به بغداد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ما برای انتقال تجربیات گازی خود به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق آمادگی کامل داریم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز در دیدار با حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق و هیأت همراه از مرکز دیسپچینگ این شرکت که به منظور توسعه همکاری‌ها و بازدید از پیشرفت‌های صنعت گاز ایران صورت گرفت، اظهار کرد: از آن‌جایی که ما از نظر استاندارهای اجرایی و نیز ذخایر گازی در رتبه نخست دنیا هستیم و در حال حاضر نیز، کنترل گازرسانی به بیش از یک هزار شهر و حدود ۲۵ هزار روستا را در دست داریم، این تجربه موفق، ما را به نقطه‌ای رسانده که می‌توانیم برخی از توانمندی‌های خود را صادر کنیم.

وی در ادامه افزود: در ابعاد و بخش‌های مختلف مانند بعد آموزش، طراحی، اجرا، خطوط انتقال و شبکه‌گذاری و ایستگاه‌های تقلیل و تقویت فشار گاز، برای انتقال تجربیات به شرکت نفت عراق اعلام آمادگی کردیم.

عراقی با اشاره به این که ساختار گاز در کشور عراق مانند ایران نیست، گفت: ما در حال تهیه مقدماتی در این زمینه هستیم که بتوانیم در آینده نه چندان دور شبکه‌گذاری، خطوط انتقال، مانیتورینگ، قرائت کنتور و تمام تجربیات خود را به عراق منتقل و در عین حال، پروژه‌های نفتی و گازی آن‌ها را با همت شرکت‌های ایرانی توانمند، اجرا کنیم.

معاون وزیر در امور گاز تصریح کرد: این امر بستگی به شرایط سیاسی و اقتصادی عراق و ایران دارد، چراکه ما وظیفه داریم توانمندی‌های‌مان را منسجم کرده و این توانمندی‌ها را به صدور خدمات فنی و مهندسی ارایه کنیم، این امر بدین مفهوم است که اگر زمینه این کار آماده بود، این انتقال تجربیات و توانمندی‌ها به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی با بیان این که پیش از این نیز صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه به عنوان یکی از راهبردهای شرکت اعلام شده بود گفت: ما باید به کشورهایی مثل افغانستان و عراق، صدور خدمات فنی گاز را داشته باشیم  چراکه این استعداد در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد و جزء برنامه‎های ما است.

حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق نیز با بیان اینکه کیفیت بالا در کنترل و مدیریت در بخش های مختلف شرکت ملی گاز ایران بسیار مشهود است، گفت: آنچه که در این سفر مشاهده شد نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران در زمینه گاز رسانی و دیگر خدمات بسیار پیشرفته عمل می‌کند که نعمت بسیار بزرگی برای کشور ما است.

وی افزود: به دلیل شرایطی کنونی که کشور عراق دارد با صبر و تحمل از این مرحله عبور خواهیم کرد و امیدوارم با تجربیات بسیار خوبی که از عملکرد شرکت ملی گاز ایران به دست می آوریم وارد مرحله جدیدی شویم و همکاری های لازم در این زمینه صورت بگیرد و این مشکلات هم مانع از همکاری دو کشور نخواهد شد.

به گزارش شانا هیات عراقی در ادامه با مدیر عامل شرکت گاز استان تهران دیدار کرده و از سامانه مرکز پیام 194، سایت دیسپچینگ و سامانه GISاین شرکت و همچنین از ایستگاه های شماره 3 CGS و ایستگاه های TBS و DRS در محدوده باقر شهر تهران بازدید کردند.

کد خبر 280075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =