مجوز ساخت طرح های تبدیل متانول به پروپیلن و الفین صادر شد

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجوز ساخت طرح‌های تبدیل متانول به پروپیلن و الفین‌ها در شهرهای کرمان، ماکو، کرمانشاه، اردبیل، مهران، خوزستان و مناطق جدید توسعه‌ای صنعت پتروشیمی نظیر پارسیان، قشم و چابهار صادر شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فرناز علوی با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت اجرایی طرح‌های پتروشیمی دارای مجوز همگام با آماده سازی زمینه‌های لازم در مناطق آغاز شده است.

وی افزود: اغلب طرح‌های تایید شده برپایه واحد متانول ۱۶۵۰ هزار تنی و تعدادی نیز با توجه به زنجیره‌های تکمیلی خود، برپایه متانول ۱۸۵۰ هزار تنی و یک میلیون تنی طراحی شده اند؛ که متانول تولیدی در آنها به طور کامل در فرآیند استفاده شده و به الفین تبدیل می‌شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که حمایت از ساخت داخل به صورت کلان در سیاست‌های راهبردی توسعه کشور در همه صنایع در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به استفاده از تولیدات داخلی برای تامین تجهیزات طرح‌ها تاکید دارد.

علوی ادامه داد: خوشبختانه یکی از دستاوردهای دوران تحریم، حرکت همگام پژوهشگران و محققان با شرکت‌های تولید کننده برای رفع موانع تولید مواد مورد نیاز مانند تأمین کاتالیست‌هایی که دسترسی به آنها محدود شده بود یا مواد شیمیایی کمیاب بوده است.

وی با بیان این که همکاران در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با توفیق در تولید مواد شیمیایی مرتبط از توقف تولید واحد‌های پتروشیمی جلوگیری کردند، تصریح کرد: مسیر پژوهش و فناوری در تمام دنیا مسیری پرهزینه و طولانی است و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توانسته با موفقیت اقدامات بزرگی را در زمینه تولید کاتالیست و تجاری سازی فرآیندهای نوین و پشتیبانی از فرآیندهای موجود انجام دهد.

علوی افزود: حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راهبرد تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات میانی صنعت، منجر به حرکت محققان به سمت تولید مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها شده و خوشبختانه برنامه پژوهش با مسیر تولید و توسعه آتی صنعت همسو است و شرکت‌ها از نتیجه فعالیت پژوهشگران منتفع می شوند.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش آخرین دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را در اختیار فعالان صنعت پتروشیمی قرار می‌دهد، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالان این صنعت را تشویق می‌کند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند که هم سبب کاهش هزینه‌ها و هم دسترسی مداوم به تجهیزات و مواد شیمیایی می شود.

کد خبر 280257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =