ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از 7 میلیارد دلار گذشت

مجتمع‌های پتروشیمی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه بیش از هفت میلیارد و 397 میلیون دلار انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را روانه بازارهای جهانی کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، روند صادرات محصولات مختلف پتروشیمی ایران از سوی مجتمع‌های تولیدی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال انجام است و این شرکت‌ها در آبان‌ماه امسال حدود 1.5 میلیون تن محصول را به ارزش بیش از 858 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کردند.

از ابتدای سال 96 تا پایان آبان ماه، در مجموع 14 میلیون و 460 هزار تن محصولات مختلف پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده است.

مجتمع های پتروشیمی واقع در منطقه عسلویه در هشت ماه نخست امسال بیش از هفت میلیون و 250 هزار تن محصول به ارزش سه میلیارد و 661 میلیون دلار را صادر کردند. همچنین شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر نیز چهار میلیون و 167 هزار تن محصول را به ارزش 2 میلیارد و 173 میلیون دلار روانه بازارهای مختلف خارجی کردند.

بیش از 3 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و 563 میلیون دلار نیز از مجتمع های پتروشیمی واقع در دیگر مناطق کشور صادر شده است.

بالاترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از یک میلیون و 884 هزار تن و از نظر ارزش پتروشیمی نوری با بیش از 781 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه به خود اختصاص دادند.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، مجتمع پتروشیمی بندر امام با صادرات بیش از یک میلیون و 478 هزار تن محصول به ارزش 712 میلیون و 593 هزار دلار بالاترین رکورد صادرات در این بازه زمانی در این منطقه را ثبت کرد.

در میان مجتمع های پتروشیمی واقع در سایر مناطق کشور نیز، پتروشیمی خارک 771 هزار تن محصول به ارزش بیش از 246 میلیون و 614 هزار دلار را روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

کد خبر 280298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =