هیچ چیز درباره قیمت بنزین و گازوئیل قطعی نیست

انتشار یک گزارش خبری درباره یکی از راه های تامین درآمد برای دولت به منظور اشتغالزایی در بودجه 97 در پایگاه اطلاع رسانی دولت با سوء برداشت‌هایی همراه بوده است که برای تنویر افکار عمومی توضیح ذیل ارائه می‌شود.

به گزارش شانا، در گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت یاد شده است که موضوع اشتغالزایی یکی از اصلی ترین موضوعات بودجه سال 97 است و دولت در ذیل تبصره 18 بودجه سال 1397 یکی از راه های تامین درآمد برای اشتغالزایی را که یکی از اصلی ترین دغدغه های کشور است، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و اختصاص درآمد حاصل از آن برای این امر در نظر گرفته است.

در تبصره 18 پیش‌بینی شده است که دولت از این طریق 17هزار میلیارد تومان درآمد به دست می آورد که خود را ملزم می داند آن را در راه اشتغالزایی هزینه کند. از این رو در ادامه گزارش آمده است که برای تحقق چنین درآمدی، قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه سال 1397 به ترتیب 1500 و گازوئیل 400 تومان «پیشنهاد» شده است.

از  کلمه «پیشنهاد» کاملا مشخص است که این موضوع قطعی نیست و تنها یک نظر کارشناسی است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد و در زمان قطعی شدن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

متاسفانه برخی رسانه‌ها از این مطلب سوء برداشت کرده و یا به هر دلیل دیگری ادعا کرده‌اند که پایگاه اطلاع رسانی دولت قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل را به طور رسمی اعلام کرده که این برداشت کاملا نادرست بوده است.

کد خبر 280352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =