معاون وزیر نفت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی فرا رسیدن هشتم دی، روز "صنعت پتروشیمی"را تبریک گفت.

به گزارش شانا، در متن پیام سیدرضا نوروز زاده آمده است:

»اکنون بیش از پنج دهه از عمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گذرد. در این سال ها تأثیر این شرکت بر بخش های مختلف صنعت، اقتصاد و حتی جامعه و فرهنگ کشور چشم گیر بوده است.

دستاوردهای صنعت پتروشیمی تنها در میزان تولیدات مجتمع ها و پیشرفت فیزیکی پروژه ها و درآمدزایی اقتصادی خلاصه نمی شود. پویایی سازمانی، ارتقای سطح مدیریت و توسعه منابع انسانی، تحقیق و توسعه، کسب اعتبارات بین المللی، خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری و ... همگی بخش هایی از افتخارات صنعت پتروشیمی ایران است.

ایران کشوری است که قبل از هر کشور نفتی دیگری در آسیا فعالیت خود را در زمینه پتروشیمی آغاز کرده و در این رشته سابقه طولانی در ایران دارد. این صنعت به همت مردان و زنان تلاشگر این سرزمین در دهه های گذشته به ویژه دهه 70 و 80 رشد و پیشرفت کرد و توانست جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهد. اکنون اما صنعت پتروشیمی در حال گذار از نقش تصدی گری به توسعه ای است و در صدد ایجاد زمینه برای جهشی دیگر است.

صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 راه پر پیچ و خمی پیش رو دارد تا بتواند به جایگاه اول در سطح منطقه دست یابد و این تنها با همتی استوار و تلاشی فراگیر دست یافتنی است.

موقعیت و مزیت های متعدد نسبی صنعت پتروشیمی، از جمله موقیعت جغرافیایی و ژئواستراتژیک، نیروی بالنده انسانی و زیرساخت های مناسب همزمان با ابراز علاقمندی و تمایل به سرمایه گذاری خارجی در این صنعت توام با انتقال دانش فنی و افزایش تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران، فرصت های طلایی را برای شکوفایی این صنعت در منطقه و جهان نوید می دهد

امید است شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تکیه بر بیش از پنج دهه دانش انباشته، سرمایه ارزشمند انسانی و تجربیات متعدد ارزنده، با نقش های متفاوت و مناسب امروز خود، نقطه عطف و آغاز گر "جهش دوم صنعت پتروشیمی" باشد و بتوانیم شاهد توسعه چشمگیر این صنعت با سرمایه و تلاش بخش خصوصی و با ابعاد و استانداردهای بین المللی باشیم.»

 

کد خبر 280521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =