مهارگران چاه ۱۴۷ با غیرت در رگ سفید، روسفید شدند

وزیرنفت گفت: مهارگران چاه ۱۴۷ رگ سفید با غیرت تمام دررگ سفید رو سفید شدند، اما عده ای نمره قبولی نگرفتند و خیلی بد عمل کردند که باید هم از تیم مهارگر عذرخواهی کنند و هم به درگاه خداوند استغفار کنند.

به گزارش شانا،‌ بیژن زنگنه امروز (هفت دی‌ماه) پس از بازدید از چاه مهار شده رگ سفید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخست خداوند متعال را سپاس می گویم و سجده شکر به جا می آورم که این موفقیت را به همکاران من اعطا کرد که توانستند چنین کار خطیری را انجام دهند.

وی ضمن گرامیداشت یاد ۲ تن از شهدای چاه ۱۴۷ رگ سفید و تسلیت به خانواده آنها اظهار کرد: دوستان ما کار بزرگی را در اینجا انجام دادند و بر پایه خرد جمعی و تدبیر حرفه ای کار کردند.

وزیر نفت ضمن یادآوری حضور خود در رگ سفید در نخستین روزهای این حادثه افزود: همکاران ما برنامه درست و عاقلانه ای برای مهار چاه چیده بودند که با انضباط انجام شود. وظیفه ما این بود که فضای اعتماد به آنها را ایجاد کنیم تا بتوانند در محیطی آرام و با انضباط، با اعتماد به نفس کار کنند. 

زنگنه با بیان این که وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، مدیران بالا باید با حمایت و پشتیبانی تلاش کنند تا افرادی که در حال انجام عملیات هستند با آرامش بتوانند کار خود را انجام بدهند،‌ تصریح کرد: الحمدا.. ما این حمایت‌ها را کردیم، ‌این حمایت ها در سطح عالی نظام و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، دوستان ما هم به خوبی پاسخ این حمایت را دانند و در زمان بسیار کوتاهی کار را پیش بردند. 

وی ادامه داد: ما در رگ سفید اصلا دنبال قهرمان بازی نبودیم و دنبال کار حرفه ای و متعارف بودیم، در روزهای نخستین این حادثه و در هنگام بازدید تاکید کردم که کسی نباید در این حادثه صدمه ببیند. یک تار موی سر هر کدام از این همکاران بیش از صدها میلیون دلار ارزش دارد و می خواستیم کار ایمن انجام بدهیم.

ضرورت بازنگری استانداردها در حفاری

زنگنه با اشاره به این که ۲ روش اصلی برای مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید یعنی کشتن چاه از بالا و از عمق در دستور کار قرار گرفت که به موازات جلو رفت، افزود: ۱۳ الی ۱۴ بار همکاران ما به چاه حمله کردند که فشار چاه و درجه حرارت بسیار بالا بود.

وزیر نفت با بیان این که خوشبختانه در شب ولادت اما حسن عسگری(ع) چاه ۱۴۷ مهار شد، گفت: این کار مهم و فنی ای بوده است که از سوی همکاران ما انجام شد.

وی با بیان این که استانداردها در حفاری باید بازنگری و اصلاح شود و در خشکی و دریا سازوکار مناسبتری از نظر تجهیزات باید پیش بینی کنیم، ‌افزود: از مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران برای مهار این چاه قدردانی می کنم و دست همه را می بوسم.

زنگنه ادامه داد: از خدا برای همه همکارانم توفیق را خواستارم که با فداکاری کار کردند.

از تیم مهارگر عذرخواهی کنید

وزیر نفت درباره این که آیا هم اکنون بهترین زمان بر اعلام نام کسانی نیست که غیرمنصفانه انتقاد می کردند، گفت: ببینید، عده ای نمک خوردند و نمکدان را شکستند. اگر کسی با دولت بد است، بد باشد. اما چرا همکاران خود را تضعیف می کنند؟ آنها  در جنگ با آتش و سیال بودند.  

وی با یادآوری این که از همان روزهای نخست آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید عده ای گفتند که اینها نمی توانند چاه را خاموش کنند، ‌تصریح کرد: آنها نشان دادند که می توانند. همین که توانستند این عملیات پیچیده را مدیریت کنند نشان دادند که می توانند. همه اینها قهرمانند.

وزیر نفت ادامه داد: ما اصلا نیاز به کسانی نداریم که پا روی شانه دیگران بگذارند و خودشان را قهرمان کنند. آنها کار بدی کردند. 

زنگنه با تاکید بر این که این دوستان و بچه ها با غیرت تمام در رگ سفید روسفید شدند، گفت: اما عده ای نمره قبولی نگرفتند و خیلی بد عمل کردند که باید هم از تیم مهارگر عذرخواهی کنند و هم به درگاه خداوند استغفار کنند.

کد خبر 280528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =