مردم منطقه سرخون از آب سالم و پایدار بهره مند شدند

پس از آلودگی چشمه سرخون استان چهارمحال و بختیاری و اختلال در تامین آب شرب مردم، با پیگیری مسئولان و تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز مردم وارد شبکه آب این منطقه شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان-مدیر این منطقه، در حاشیه بازدید از پروژه تامین آب شرب سالم و بهداشتی سرخون گفت: رانش زمین در منطقه سرخون و نشتی خط لوله 30 اینچ نفت خام مارون به اصفهان و آلودگی چشمه پایین دست باعث اشکال در تامین آب شرب مردم این منطقه شده بد.

وی با بیان اینکه از سال 1390 و با مجوز شرکت آبفای استان و احداث 7.5 کیلومتر خط لوله 4 اینچ، بخشی از آب چاه متعلق به مرکز انتقال نفت شهیدجبار زارع واقع در تنگ گندمکار به سرخون منتقل شد، افزود: علاوه بر آن، تامین آب شرب سالم و بهداشتی به‌طور سیار تا رفع کامل مشکل در دستور کار این شرکت و وزارت نفت قرار گرفت.

بشارتیان ادامه داد: در طول این مدت روزانه 40 هزار لیتر آب شرب بهداشتی از طریق تانکر سیار و 200 هزار لیتر از طریق چاه آب این شرکت در اختیار مردم سرخون و روستاهای مجاور قرار می‌گرفت.

به گفته وی همچنین همزمان از طریق شرکت های مشاور چندین طرح نیز در دستور کار قرار گرفت که در نهایت از سوی وزارت نفت با صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال و با همکاری و نظارت معاونت آب وزارت نیرو، پروژه خرید چشمه آب معدنی و احداث تاسیسات پایین دست در دستور کار قرار گرفت.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان، تصریح کرد: پس از 6 ماه این پروژه از سوی پیمانکار اجراء و هم اکنون شاهد اتصال آن به شبکه آب شهری و روستایی هستیم.

بشارتیان با بیان اینکه این پروژه با همت و خواست همه مسئولان به سرانجام رسیده است، افزود: بسیار خوشحالیم که این کار جمعی به نتیجه رسیده و بر خود لازم می دانم که از کارکنان معاونت آب وزارت نیرو که با نظرات کارشناسی به ما را یاری رساندند، قدردانی کنم.

کد خبر 280569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =