توسعه عظیم شبکه انتقال گاز در دولت دوازدهم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: در دولت دوازدهم زیرساخت‌های خطوط نهم و یازدهم انتقال گاز به پایان می‌رسند و سالانه هزار تا 1200 کیلومتر خط لوله انتقال گاز در کشور احداث می‌شود.

حسن منتظر تربتی، درباره چشم‌انداز شرکت مهندسی و توسعه گاز به ویژه دولت دوازدهم، به خبرنگار شانا گفت: در چهار سال آینده بیشتر دستاوردهای ما آخرین‌ها خواهد بود مانند متصل کردن آخرین شهرها و روستاها به شبکه گازرسانی کشور، بر این اساس تا پنج سال آینده شبکه توسعه گازرسانی در کشور پایان می‌یابد.

وی افزود: در دولت دوازدهم ما با آخرین‌ها رو‌به‌رو هستیم به این ترتیب که زیرساخت‌های خطوط انتقال گاز نهم و یازدهم تکمیل می‌شوند، در هر سال باید حدود هزار تا 1200 کیلومتر خط لوله انتقال گاز و حدود هفت ایستگاه تقویت فشار احداث شود تا این تعداد به 38 ایستگاه تقویت فشار گاز ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها به توان و نیروی فراوانی در کنار تجربه و منابع مالی کافی نیاز داریم، خوشبختانه به سبب اجرای طرح‌های عظیم خطوط انتقال گاز در سراسر کشور و راه‌اندازی تاسیسات این خطوط، اکنون در این زمینه تجربه کافی داریم، با این حال تامین منابع مالی اهمیت بسیاری دارد، در صورتی که بودجه مورد نیاز در اختیار سازندگان قرار گیرد، اجرای این پروژه‌ها سخت و پیچیده نیست.

تربتی ادامه داد: اجرای پروژه‌های شرکت ملی گاز در سراسر کشور، مهم‌ترین رسالت‌ شرکت مهندسی و توسعه گاز است به این معنا که مسئولیت اجرای زیرساخت‌های تامین گاز کشور در بخش‌های پالایشگاهی، خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت و تقلیل فشار و برخی دیگر از تجهیزات و تاسیسات گاز بر عهده این شرکت است.

وی افزود: با راه‌اندازی شبکه انتقال گاز به همراه تاسیسات مربوط به آن، عملیات انتقال گاز از بخش تولید تا پالایشگاه‌های گاز و نیز تا ورودی شهرها به درستی انجام می‌شود، احداث شبکه انتقال گاز در داخل شهرها نیز از سوی شرکت‌های گاز استانی انجام می‌شود.

به گزارش شانا، هم اکنون ۳۶ هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز فشار قوی در کریدورهای مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند که بر اساس چشم‌انداز شرکت ملی گاز، این میزان از خطوط لوله در افق ۱۴۰۴ با ۲۶ درصد افزایش به ۴۵ هزار کیلومتر خواهد رسید، همچنین تعداد مراکز بهره ‌برداری از ۴۰ مرکز کنونی به ۷۴ مرکز و تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار از ۷۹ ایستگاه کنونی به ۱۳۰ ایستگاه تقویت فشار می‌رسد که همه این بخش‌ها به همت شرکت مهندسی و توسعه گاز احداث شده است.

 

 


کد خبر 280596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =