فناوری‌های نو در ارتباطات و اطلاعات رمز موفقیت سازمان‌هاست

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: استفاده از فناوری‌های نو و اثربخش ارتباطات و اطلاعات رمز موفقیت سازمان‌هاست.

به گزارش شانا، حبیب‌الله بیطرف در نشست توجیهی و کالیبراسیون تیم‌های ارزیابی نخستین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت که امروز چهارشنبه (13 دیماه) در تالار شهید بهشتی ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، اظهار کرد: در مدیریت عصر جدید که بر محور مدیریت اطلاعات و دانش استوار است، آگاهی از ظهور فناوری‌های نو ارتباطی و کاربرد آنها برای پیشبرد اهداف سازمان از ضرورت‌های اساسی به شمار می‌آید.

وی افزود: در سال‌های اخیر مدیریت دانش برای شرکت‌ها به‌منظور به دست آوردن مزیت رقابتی به یک راهبرد اساسی و مهم تبدیل شده است و نگرش جدید مدیریتی بر اثر جهانی شدن، سرعت تغییرات، پیچیدگی رقابت و تولید و گردش اطلاعات در عصر کنونی، سازمان را به بازنگری نگرش در عملکرد، ساختار و فعالیت‌های خود ملزم می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تاکید کرد: به استناد اسناد و تکالیف بالادستی به‎ویژه قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، نظام‌نامه جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت که برآیند کار کارشناسی متخصصان ستاد و چهار شرکت اصلی و الگوبرداری از الگوها و استانداردهای معتبر بین المللی است، به منظور پیاده‌سازی و گسترش فرهنگ سرآمدی و بهبود مستمر در مجموعه صنعت نفت، از طرف وزیر نفت به مدیران عامل چهار شرکت اصلی، معاونان و مدیران کل و رؤسای واحدهای مستقل ستادی ابلاغ شد.

بیطرف با اشاره به اهتمام شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت در مسیر فرآیند سرآمدی سازمانی، هدف از برپایی این دوره را توسعه فرهنگ تعالی در سازمان‌ها، امکان انتخاب بهترین‌ها و امکان انتقال تجربیات میان سازمان‌ها عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل المان‌های الگوی تعالی متناسب با صنعت نفت، براساس تجربه‌های حاصل از به‌کارگیری الگوی کنونی و استفاده از نتایج به منظور توسعه پایدار صنعت نفت کشور، چشم انداز اصلی ارزیابی یادشده است.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت افزود: امسال از نتیجه ارزیابی شرکت‌های برتر، 16 شرکت انتخاب شدند که در مرحله دوم این ارزیابی، بهترین‌های وزارت نفت از بین این 16 شرکت برگزیده خواهند شد.

وی با اشاره به این که نشست امروز با حضور  ارزیابان به منظور هماهنگی، توجیه و آماده شدن برای مرحله دوم ارزیابی برگزار شده است، تصریح کرد: اهمیت این نشست از این روست تا بر حساسیت عملکرد ارزیابان برای رعایت استانداردها تاکید، صحت و دقت هرچه بیشتر آنان بررسی شود.

بیطرف گفت: هدف وزارت نفت از برپایی دوره جایزه سرآمد بهبود مستمر صنعت نفت، ارتقای شرکت‌های صنعت نفت تا 15 سال آینده، یعنی تا سال 1410 و سرآمدی شرکت‌های ایرانی در میان کشورهای جهان و در ابعاد بین المللی است.

نشست توجیهی و کالیبراسیون گروه‌های ارزیابی نخستین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت از سوی معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، امروز (چهارشنبه، 13 دی‌ماه) در محل تالار شهید بهشتی این وزارتخانه برگزار و ضمن ارائه گزارش از اقدام‌های انجام شده، به برنامه‌های آینده و اقدام‌های ضروری پرداخته شد.

کد خبر 280623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =