مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگ‌ترین تامین‌کننده خوراک پتروشیمی‌هاست

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گازی پارس جنوبی بزرگ‌ترین تامین کننده خوراک صنایع پایین‌دستی کشور است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، مسعود حسنی درباره تامین خوراک صنایع پایین‌دستی از سوی مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی، بزرگ‌ترین تامین کننده خوراک صنایع پایین‌دستی در کشور است.

وی افزود: پتروشیمی‌های مستقر در منطقه روزانه 8 هزار تن محصول اتان تولید شده در مجتمع گاز پارس جنوبی را به عنوان خوراک مصرف می‌کنند، بر این اساس این مجتمع به بزرگ‌ترین تامین کننده خوراک صنایع پایین‌دستی‌ در کشور تبدیل شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: پتروشیمی‌های جم، پارس، کاویان و مروارید این حجم از اتان را استفاده می‌کنند که این رقم به 10هزار تن در روز نیز رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به تولید میعانات گازی در مجتمع عظیم گازی کشور، گفت: با تلاش متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع، اکنون روزانه 700 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع تولید می‌شود که این رقم پس از پایان طرح توسعه فازهای پارس جنوبی، به بیش از یک میلیون و 40 هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گفته حسنی، این مجتمع اکنون بیش از 70 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند که این رقم با راه‌اندازی کامل فازهای در حال ساخت و تحویل آن به مجتمع گاز پارس جنوبی، به بیش از 82 درصد می‌رسد.

کد خبر 280661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =