چینی‌ها همه توان خود را برای نجات ملوانان ایرانی به‌کار گیرند

رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه‌دیده ایرانی گفت: خواستار این هستم که چینی‌ها ضمن به‌کارگیری همه توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امداد و نجات جدیت داشته باشند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی، امروز (شنبه، 23 دی‌ماه) در نشست کمیته اضطراری رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی، ضمن سپاسگزاری از خدمات دولت چین در این زمینه گفت: آنچه ما را نگران کرد، تعطیلی اطفای حریق در شب‌ها بود. ما با کوچک‌ترین احتمال زنده ماندن دریانوردان، وظیفه داریم تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.

رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی حادثه‌دیده در شانگهای، با بیان این‌که به دلیل ضرورت موضوع، بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمدم، افزود: سختی کار را درک می‌کنم و می‌دانم زحمت کشیدید، اما انتظار مردم ایران این است که برای نجات خدمه کشتی، همه توان به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای خرید فوم به منظور اطفای حریق هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: امیدوارم تیم نجات ایرانی صبح فردا روی کشتی باشند.

ربیعی ادامه داد: غرق شدن کشتی مصادف است با از بین رفتن مطلق امید، بنابراین خواسته ما جدیت در اجرای عملیات امداد و نجات است.

رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه‌دیده ایرانی تاکید کرد: خاطره ملت ایران نسبت به این موضوع تاریخی خواهد بود و در اذهان خواهد ماند، از این رو می‌خواهیم هر آنچه را که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.

وی عنوان کرد: همکاران ما از مجلس و دولت در کنار مردم، نگران این موضوع هستند و با جدیت آن را پیگیری می‎کنند.

ربیعی گفت: ما خواهان آن هستیم که همکاران من از کشتی کریستال بازدید و با خدمه آن گفت‌وگو کنند، هدف ما این نیست که دنبال مقصر باشیم، بلکه می‌خواهیم موضوع روشن شود. 

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی، امروز (شنبه، 23 دی‌ماه) به منظور پیگیری آخرین وضع این نفتکش وارد شانگهای شد.

کد خبر 280774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =