ربیعی: هنوز نمی‌توان درباره نجات خدمه سانچی صحبت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حضور گروه ایرانی تجسس و نجات به محل حادثه در ساعت هفت صبح فردا به‌وقت محلی خبر داد و گفت: هنوز نمی‎توان به طور قطع در زمینه نجات خدمه نفتکش سانچی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربیعی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 13 شبکه خبر، درباره آخرین وضع نفتکش «سانچی»گفت: حدود 2 ساعت پیش گروه ایرانی تجسس و نجات برای انجام عملیات عازم نفتکش سانچی شدند. تمهیدات لازم برای ورود آن‎ها به داخل نفتکش در حدود 7 صبح به وقت محلی (2 و 30 دقیقه بامداد به وقت ایران) اندیشیده شده است.

وی با اشاره به این که این گروه با قایق تندرو عازم محل حادثه شده است، ادامه داد: با توجه به مسافت 250 مایلی نفتکش سانچی تا شانگهای، حدود 15 ساعت زمان می‌برد تا  این گروه به محل حادثه برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این که چرا گروه ایرانی با بالگرد به محل حادثه منتقل نشدند، دلیل آن را مسافت طولانی عنوان کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت، بالگرد به سوختگیری در سه مرحله  نیاز دارد، بنابراین امکان آن فراهم نبود. ضمن این که چینی‌ها برخی دلایل فنی و همچنین شرایط جوی را نیز دلیل این موضوع بیان کردند.

ربیعی با اشاره به این که عملیات اطفای حریق سانچی با 2 یدک‌کش آتشخوار انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین چندین یدک‌کش دیگر برای کمک به این نفتکش در محل حضور دارند، اما عملیات در شب همچنان به دلایل برخی از مسائل فنی که چینی‌ها عنوان می‌کنند، امکان‌پذیر نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این که آیا هنوز زمان طلایی برای نجات خدمه نفتکش وجود دارد، افزود: هنوز نمی‎توان به طور قطع در این زمینه اظهار نظر کرد و هیچ کارشناسی هم حاضر نیست با قطعیت در این باره صحبت کند.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تاکنون، سرنوشت ۲۹ نفر دیگر  همچنان نامشخص است.

کد خبر 280790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =