محموله‌های صادراتی پتروشیمی زیر پوشش کامل بیمه هستند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: همه محموله‌های صادراتی صنعت پتروشیمی پوشش بیمه‌ای دارند و برای پوشش بیمه‌ای آنها مشکلی وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالرضا همتی درباره بیمه کشتی‌های حامل محموله‌های صادراتی پتروشیمی ایران اظهار کرد: بسیاری از محموله‌های صادراتی پتروشیمی زیر پوشش P&Iها هستند و شرکت‌های بیمه داخلی نیز درصدی از سهم بیمه آنها را برعهده دارند.

وی با تاکید بر همکاری مطلوب شرکت‌های بیمه با مجتمع‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی گفت: برای پوشش بیمه‌ای محموله‌های صادراتی در صنعت پتروشیمی هیچ مشکلی وجود ندارد و روند صادرات شرایط قابل قبولی دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد:‌ صنعت بیمه کشور برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم، با اتخاذ تدابیری توانست تا حد زیادی پیامدهای منفی آن را مدیریت کند و از این که اقتصاد کشور به‌ویژه در بخش تجارت خارجی بدون پوشش بیمه‌ای بماند و دچار بی ثباتی و اخلال شود، جلوگیری کرد.

همتی تصریح کرد: یکی از این راهکارها ایجاد P&Iها و سازوکار حساب ویژه اتکایی تحریم بوده است.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، تقویت توان مالی صنعت بیمه کشور برای پوشش ریسک‌های زمان تحریم و تقویت ارتباط بیمه‌ای با کشورهای در حال توسعه از دیگر راهکارها برای مقابله با برخی محدودیت‌هاست.

کد خبر 281133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =