۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های گازرسانی روستایی اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند ۵۰ هزار میلیارد ریال به شرکت ملی گاز و شرکت‌های استانی گاز برای انجام پروژه‌های گازرسانی روستایی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 11 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بودجه سال ۹۷ کل کشور، یک بند را به تبصره (یک) این لایحه با ۱۰۹ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه الحاق کردند.

بر اساس این بند الحاقی، بانک‌ها مجاز هستند با تضمین وزارت نفت، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال به شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های استانی گاز تسهیلات پرداخت کنند.

در بخش هزینه‌ای این بند آمده است: این میزان برای اجرای خطوط گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز با اولویت مناطق سردسیر هزینه شود که تصویب این بخش منوط به تصویب نمایندگان در زمان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای بودجه است.

احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاددهنده این بند الحاقی، گفت: با توجه به تعداد روستاهای محروم و فاقد گاز و همچنین منابع محدود شرکت ملی گاز، تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد ریالی می‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 281166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =