گازرسانی به ۱۱ هزار روستا در دولت تدبیر و امید

هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر و در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از 3 هزار پروژه گازرسانی با هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت ملی گاز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی اظهار کرد: گازرسانی به حدود ۱۱ هزار روستا و تأمین انرژی مستمر، مطمئن و پایدار از سوی این شرکت، از جمله اقدام‌های بی‌نظیر دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: بهره‌برداری از یک هزار و 537 پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با هزینه‌ای معادل ۹۲۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود، همچنین هزار و 145 پروژه جدید گازرسانی در شهرها و روستاهای کشور با هزینه‌ای معادل 880 میلیارد تومان در دهه فجر  وارد مرحله اجرایی می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: عملیات اجرایی دو پروژه خط انتقال گاز جدید و افتتاح و بهره‌برداری از ۹ پروژه خطوط انتقال گاز با هزینه‌ای معادل ۱۲۵ میلیارد تومان و همچنین، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹۱ واحد صنعتی عمده و بهره‌برداری از ۵۱۸ واحد صنعتی عمده با هزینه‌ای بیش از ۹۶ میلیارد تومان، به صورت همزمان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: تا ابتدای دولت یازدهم، با تلاش همکاران در شرکت ملی گاز، 55 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند که این میزان در حال حاضر به 68 درصد رسیده و در این مدت، بیش از 10 هزار روستا گازرسانی شده‌اند که رقم بسیار قابل توجهی است.

به گفته عراقی، در این مدت، تعداد واحد تحت پوشش شهری و روستایی از حدود ۲۱ میلیون به بیش از ۲۵ میلیون واحد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز  با اشاره به مجموع خطوط انتقال گاز احداث شده طی یک‌سال اخیر گفت: از بهمن ماه 1395 تاکنون، 635 کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز احداث شده و در حال حاضر، مجموع خطوط فشار قوی انتقال گاز کشور به بیش از 38 هزار و 157 کیلومتر رسیده که عملیات انتقال گاز در کل کشور را برعهده دارند.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، با اضافه شدن دو نیروگاه به نیروگاه‌های گازدار کشور از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، در حال حاضر، ۸۱ نیروگاه کشور با انرژی گاز تولید برق می‌کنند و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون (اول بهمن)، بیش از ۵۹ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال، به ۶۷ میلیارد مترمکعب برسد که این میزان بیش از ۹۰ درصد نیاز آنها را تامین می‌کند، در حالی که در سال ۱۳۹۲، کل حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها، 36 میلیارد مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: هم‌اکنون، مدیریت بیش از 323 هزار کیلومتر شبکه داخلی شهری و روستایی با حدود 21 میلیون مشترک گاز طبیعی در کشور در حال انجام است که این حجم کار در نوع خود کم‌نظیر است.

وی با اشاره به این‌که تعداد انشعاب‌های گاز شهری و روستایی نصب شده در ابتدای دولت یازدهم بیش از ۹ میلیون انشعاب بود، گفت: این رقم هم‌اکنون به بیش از ۱۱ میلیون انشعاب شهری و روستایی رسید.

عراقی درباره مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) نیز توضیح داد: همه اقدام‌ها و فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران شامل اجرای مسئولیت اجتماعی است و این شرکت از ابتدای فعالیت خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مسئول تأمین انرژی، در کنار تأمین انرژی بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری، صادرات و غیره، ابعاد گوناگون مسئولیت اجتماعی را نیز توسعه داده که از آن جمله می‌توان به تلاش در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، برون‌سپاری فرآیندهای کسب‌وکار، شرکت در راستای توانمندسازی پیمانکاران، کمک به رونق بازار اشتغال از طریق آموزش فارغ‌التحصیلان، توسعه راه‌ها و بازسازی جاده‌ها نیز اشاره کرد.                                                                                    

کد خبر 281195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =