سهم ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی ایران

صنعت گاز از ابتدای انقلاب برای توسعه کشور، تأمین انرژی برای رفاه مردم، رونق‌بخشی به اقتصاد کشور، افزایش تولید و درآمد کشور، تولید ناخالص ملی و حل مشکلات انرژی کشور، سهمی قابل قبول داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمدرضا قدسی‌زاده، رئیس کمیته کاربری گاز طبیعی اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) با بیان این مطلب گفت: شرکت ملی گاز سهمی ۷۰ تا ۷۵ درصدی را در سبد انرژی کشور به خود اختصاص داده و عملکرد مثبت آن در ۵ سال گذشته گواه این مطلب است.

وی با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه، عمده شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، گفت: این موضوع عملکرد مثبت شرکت ملی گاز را نشان می‌دهد. در واقع، در هر نقطه‌ای از کشور که به این شرکت نیاز بوده، همکاران پرتلاش شرکت ملی گاز حضور یافته و کار خود را انجام داده‌اند.

رئیس کمیته کاربری گاز طبیعی اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا به هر طریقی که امکان دارد، در مصرف گاز که ثروتی خدادادی، سرمایه‌ای ملی و متعلق به همه نسل‌هاست، صرفه‌جویی کنیم زیرا فرصتی را برای کشور فراهم می‌کند تا مازاد گاز صادر و از راه ارزآوری، مشکلات کشور برطرف شود.

قدسی‌زاده درباره چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران در دولت دوازدهم، گفت: در این دوره، شاهد تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی گاز در کشور خواهیم بود. بر اساس برنامه، بیشتر شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی به شبکه گاز متصل خواهند شد، هرچند توسعه پایان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به عبور از مرز ۵۰ سالگی شرکت ملی گاز ایران گفت: پس از عبور از مرز ۵۰ سالگی، دو هدف عمده را مدنظر قرار دادیم؛ نخست حرکت به سمت جهانی شدن و توسعه صادرات در سطح منطقه و جهان و دوم، حرکت به سمت کیفی شدن فعالیت‌ها و خدمات که در این بخش نیز شرکت ملی گاز گام‌های مؤثر و بزرگی برداشته است.

کد خبر 281220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =