مجلس در تامین بودجه گازرسانی به سیستان و بلوچستان یاری کند

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: حذف آبونمان سبب کاهش بودجه شرکت ملی گاز شده است، از این رو برای تامین بودجه گازرسانی به سیستان و بلوچستان به کمک دولت و مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

حمیدرضا عراقی، در حاشیه نشست مطبوعاتی امروز (دوشنبه، 16 بهمن‌ماه) خود در جمع خبرنگاران درباره افتتاح طرح‌های گازرسانی در دهه فجر گفت: 12 هزار میلیارد تومان هزینه افتتاح طرح‌های شرکت ملی گاز در دهه فجر است و این بدان معناست که سالانه حدود 7 هزار میلیارد تومان پول لازم داریم تا افزون بر تامین هزینه گازرسانی به شهرها و روستاها، بتوانیم گازرسانی به سیستان و بلوچستان را تکمیل کنیم.

وی افزود: متاسفانه با حذف آبونمان، هزار میلیارد تومان از مبلغ درنظرگرفته شده کاسته شده است و حالا پرسش اینجاست که هزینه امدادرسانی، بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌ گازرسانی چگونه تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: دولت باید در این زمینه به ما کمک کند، مجلس نیز در جریان تصویب بودجه، اگر دو پیشنهاد مطرح شده از سوی نمایندگان را تصویب کند، مشکل گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز حل می‌شود.

عراقی درباره صادرات گاز ایران به عمان نیز اظهار کرد: این قرارداد جزو همان مواردی است که شرکت ملی نفت قرارداد را امضا می‌کند، سپس اجرای بخش خشکی را بر عهده ما می‌گذارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر این‌که صنعت گاز کشور حتی برای 30 سال آینده نیز برنامه‌ریزی دقیق و مشخص دارد، ادامه داد: ما به اهداف خود در برنامه پنجساله پنجم توسعه دست یافته‌ایم و اکنون نیز دقیقا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه حرکت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره شفافیت در برگزاری مناقصه‌ها برای انتخاب پیمانکار اجرا کننده طرح‌های صنعت گاز گفت: قانون مناقصه‌ها مربوط به زمانی است که کارفرما پولی را برای اجرای طرح در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد، اما زمانی که پیمانکار با پول خود اقدام به اجرا و احداث طرح‌ها می‌کند، قانون مناقصه با پیچیدگی‌هایی همراه می‌شود و مجبور می‌شویم خودمان را با قانون مناقصه‌ها تطبیق دهیم.

عراقی درباره ارتباط شرکت ملی گاز و وزارت نیرو اعلام کرد: رابطه شرکت ملی گاز با وزارت نیرو این گونه است که شرکت ملی گاز، به آنها گاز مجانی می‌دهد و وزارت نیرو، به دولت برق می‌دهد. ما پیش از هدفمندی حدود 500 میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب داشتیم اکنون گاز را به قیمت  پنج تومان به ازای هر مترمکعب به آنها تحویل می‌دهیم و این یعنی گاز رایگان!

کد خبر 281255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =