موفقیت شهرداری تهران در گرو رفع معضل ترافیک و آلودگی هواست

معاون ترافیک شهردار تهران گفت: اگر بتوانیم در دوره جدید مدیریت شهری دو مشکل ترافیک و آلودگی هوا را برای مردم تهران حل کنیم، نمونه موفقی از مدیریت شهری را خواهیم داشت.

به گزارش شانا، محسن پورسیدآقایی، معاون‌ حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل‌ونقل ریلی شهری (مترو) بین وزارت نفت و شهرداری تهران، این تفاهم‌نامه را آغاز همکاری نزدیک‌تر شهرداری و وزارت نفت برای رفع معضل جدی و بزرگ تهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک برشمرد و گفت: اگر بتوانیم در دوره جدید مدیریت شهری همین دو مشکل تهران را حل کنیم، نمونه موفقی از مدیریت شهری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با وزارت نفت گفت: با افزایش تعداد سفرها، صرفه‌جویی قابل توجهی در میزان مصرف سوخت حاصل می‌شود و وزارت نفت باوجود محدودیت‌های بسیاری که دارد با شهرداری تهران همکاری کرده و یک میلیارد و 420 میلیون دلار را از محل همین صرفه‌جویی برای بازپرداخت خرید واگن تامین می‌کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به تعطیلی مدارس در روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا منشا مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها استفاده از خودروهای شخصی در خلأ حمل‌ونقل عمومی است و متاسفانه در تهران در خطوط حمل‌ونقل ریلی مشکل و کمبود زیادی داریم و سرفاصله قطارها با وجود 30 ثانیه و یک دقیقه‌ای که کم کرده‌ایم هنوز حدود 4.5 دقیقه است که باید با افزایش تعداد قطارها به حدود 2.5 دقیقه برسد.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تامین هزار واگن جدید در قالب این تفاهم‌نامه اظهار امیدواری کرد که میزان توجه و مشارکت شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی گفت: برای رسیدن به سرفاصله دو دقیقه باید غیر از این هزار دستگاه واگن، برای هزار دستگاه دیگر هم اقدام کنیم. 

کد خبر 281270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =