سامانه دیسپچینگ میترینگ انبارهای نفت افتتاح شد

سامانه دیسپچینگ میترینگ انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با حضور مدیران این شرکت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 18 بهمن) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قاسم توتونچی، مجری طرح دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این طرح را دارای سه محور برشمرد و گفت: محور نخست درباره موجودی انبارهای نفت است که در سال 92 انجام شد.

وی با بیان این‌که محور دوم شامل اطلاعات موجودی مخازن و ورودی و خروجی فرآورده‌های انبارهاست که هم اکنون به بهره‌برداری رسید، افزود: محور سوم به موجودی جایگاه‌های عرضه سوخت و اندازه‌گیری فرآورده‌های ورودی و خروجی آنها مربوط می‌شود.

مجری طرح دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اشاره به دشواری این طرح گفت: هم اکنون 60 انبار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال اتصال به سامانه دیسپچینگ شرکت هستند که امیدواریم در مباحث زیست محیطی نقش موثری داشته باشد.

توتونچی با اشاره به پراکندگی انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این پراکندگی، وسعت کار در این طرح را نشان می‌دهد. ویژگی مهم دیگر  این طرح این است که در تمام مدت اجرای آن، عملیات جاری انبارها در حال انجام بود و این مسئله ملاحظات ایمنی خاصی می‌طلبید.

به گفته مجری طرح دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این طرح با همکاری حوزه سایبری، وزارت اطلاعات (واجا)، همکاران حراست، مهندسی و آیتی و ... انجام شده است.

وی تصریح کرد: اطلاعات کسب شده از این طرح پس از تجمیع در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای همه واحدهایی که به این اطلاعات نیاز دارند، قابل دسترسی خواهد بود.

کد خبر 281304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =