خوراک پتروشیمی دهدشت به‌زودی تامین می‌شود

وزیر نفت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص یک میلیارد دلار به طرح احداث پتروشیمی دهدشت خبرداد و اعلام کرد: خوراک این مجتمع پتروشیمی به‌زودی تأمین می‌شود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، 19 بهمن ماه) در جریان سفر به استان به کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با آیت‌الله سید شرف الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر منطقه‌ای جایگاه خوبی دارد.

وی افزود: سال 63 نخستین بار به این استان آمدم آن موقع که وزیر جهاد بودم، اما وضع منطقه نسبت به گذشته بسیار فرق کرده است.

وزیر نفت تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پل ارتباطی میان استان‌های شمالی و جنوبی به شمار می‌رود، بنابراین از نظر گردشگری  دارای موقعیت بسیار مهمی است و ارتقای آن در اقتصاد ملی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

زنگنه با اشاره به احداث چند مجتمع پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت شهرستان گچساران در صنعت نفت 80 تا 90 سال سابقه دارد، هم‌اکنون پروژه احداث پتروشیمی این شهرستان با 50 درصد پیشرفت همراه بود و تاکنون یک میلیارد دلار در این طرح هزینه شده است.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد دلار برای ساخت پتروشیمی دهدشت خبرداد و اعلام کرد که به‌زودی خوراک آن تأمین می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: سرمایه گذاری پتروشیمی بویراحمد یک میلیارد دلار است و با افتتاح آن تحول چشمگیری در مرکز استان رخ خواهد داد، مجوزهای ساخت این پتروشیمی صادر شده و مطالعه زیست محلی و اجتماعی آن نیز باید اجرا شود.

زنگنه موضوع بومی گرایی را مشکلی بزرگ برای صنعت نفت دانست و گفت: بخشی نگری و دامن زدن به جذب نیروهای بومی منطقه‌ای در مناطق نفتخیز به یک معضل تبدیل شده و به همین دلیل آزمون استخدامی‌ این وزارت نفت تا اطلاع بعدی لغو شده است.

وی افزود: دیوان عدالت اداری تأکید دارد که بخشی نگری و بومی گزینی یک نوع تبعیض است و باید این معضل برطرف شود.

وزیر نفت ادامه داد: ابتدا باید به دنبال رفع مشکلات نیروهای خود باشیم و وضع حقوق و مزایای آن‌ها را درست کنیم و سپس به سراغ دیگر نیروها برویم.

زنگنه وضع گازرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را رضایتبخش دانست و گفت: در بخش روستایی میانگین در کشور 75 درصد است که در این به 80 درصد رسیده است.

وی افزود: میانگین پیشرفت گازرسانی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 98 درصد است که با بهره برداری از طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک به 100 درصد خواهد رسید.

وزیر نفت اعلام کرد: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک از توابع این شهرستان 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در این طرح 2 شهر قلعه رئیسی و 108 روستا در این 2 بخش گازرسانی می‌شوند.

زنگنه عنوان کرد: با اجرای این طرح به 732 خانوار در شهر قلعه رئیسی و 978 خانوار در دیشموک گازرسانی می‌شود.

وزیر نفت امروز برای شرکت در نشست شورای اداری، بررسی و بازدید از میدان‌ها و تأسیسات نفتی گچساران، بررسی پتروشیمی‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت و نیز دیدار با کارکنان و مدیران حوزه وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

وزیر نفت صبح امروز با استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و همچنین نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی وارد یاسوج شد.

وی پس از فرودگاه یاسوج به گلزار شهدا رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله ملک حسینی دیدار کرد.

کد خبر 281325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =