وضع معیشت کارکنان مدت موقت صنعت نفت بهبود می‌یابد

وزیر نفت گفت: همان طور که قول داده‌ام از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ تغییراتی را برای بهبود وضع معیشتی کارکنان مدت موقت خواهیم داشت.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (پنجشنبه، 19 بهمن‌ماه) در شورای ادارای گچساران در محل سالن کنفرانس فرمانداری ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: شهرستان گچساران یکی از کانون‌های اصلی تولید نفت ایران به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی از لطف خدا و خون شهداست، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی لطف الهی بود و توانستیم حاکمیت ملی را اعمال کنیم.

وزیر نفت با اشار به موضوع اشتغال که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور به شمار می‌آید، گفت: در کشور با جمعیتی جوان، تحصیل کرده‌ دانشگاهی و جویای کار روبه‌رو هستیم و باید بپذیریم با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نخواهد شد.

زنگنه با بیان این که توصیه ما این است که استخدام‌ها باید دارای ضابطه و قاعده خاص باشند، تصریح کرد: جذب نیرو باید به گونه‌ای باشد کرد که مردم احساس نکنند به دلیل بی‌عدالتی نتوانسته‌اند درجایی مشغول به کار شوند.

ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری است

وزیر نفت با بیان این‌که مهم این نیست که ما درست عمل می‌کنیم یا نه، مهم این است که مردم چه نتیجه‌ای از کارمان می‌گیرند، گفت: برای ایجاد اشتغال و برطرف شدن معضل بیکاری باید سرمایه‌گذاری شود.

زنگنه ادامه داد: هم اکنون پنج مجتمع عظیم پتروشیمی در گچساران درحال احداث است.

وی با اشاره به این‌که به جز استان‌های بوشهر و خوزستان هیچ استانی این تعداد واحد پتروشیمی ندارد، عنوان کرد: هر کدام از واحد‌های پتروشیمی پس از راه‌اندازی سبب اشتغالزایی برای هزار تا دو هزار نفر از ساکنان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

 نوسازی تأسیسات نفتی به 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

زنگنه ادامه داد: نوسازی تاسیسات صنعت نفت در گچساران و دیگر مناطق نفتی ایران ضروری است زیرا تاسیسات مستهلک و خطوط لوله فرسوده روزانه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر لزوم نوسازی تاسیسات نفتی گچساران یادآور شد: برای نوسازی تاسیسات نفتی بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم؛ هم‌اکنون بخشی از درآمد‌های نفتی صرف هزینه تعمیرات خطوط لوله می‌شود.

زنگنه اظهار کرد: صنعت نفت به دنبال اجرای طرح‌هایی است تا بتواند از محل آن، به شهرهای نفتی که پروژه در آن قرار دارد، کمک شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های گازرسانی روستایی گفت: با مجوز مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای اقتصاد و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با صرفه‌جویی در سوخت مایع، پروژه‌های گازرسانی را اجرا کردیم.

طرح‌هایی برای ایجاد اشتغال بدون استفاده از بودجه دولت

وزیر نفت اظهار کرد: هم اکنون حدود 11 هزار روستا گازرسانی شده‌اند و همه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گازرسانی داخلی بوده و با این کار اشتغالزایی خوبی انجام شده است.

زنگنه تصریح کرد: آقای تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مطلع است که اکنون دولت به دلایل متعدد نمی‌تواند از منابع بودجه عمومی برای سرمایه گذاری عمومی هزینه کند.

وی افزود: ما باید برای اجرای طرح‌هایی به منظور ایجاد اشتغال بدون استفاده از بودجه دولت، روش‌هایی پیدا کنیم.

 وزیر نفت گفت: شهرستان گچساران استعداد بالایی برای توسعه نفتی دارد، طرح 5.5 میلیارد دلاری برای نگهداشت و افزایش برداشت از میدان‌های در حال تولید در آینده نزدیک تصویب خواهد شد و و اگر تصویب شود کار جدید و خوبی برای افزایش تولید نفت و جلوگیری از افت تولید است.

هدف اصلی پس از تولید نفت، امنیت و اشتغال است

 زنگنه با بیان این که با تصویب این طرح، انتظار می‌رود میلیون‌ها دلار سرمایه‌ در این منطقه جذب شود، گفت: هدف اصلی ما پس از تولید نفت، ایجاد امنیت و اشتغال است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مسئولیت‌های اجتماعی نفت تصریح کرد: در بخش مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و خدمات بهداشتی تنها برای این منطقه 250 میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نفت با اشاره به سخنان هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران درباره جاده دسترسی منطقه بی‌بی حکمیه گفت: بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

زنگنه درباره وضع کارکنان قراردادی مدت موقت صنعت نفت گفت: همان طور که قول داده‌ام از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ تغییراتی را برای بهبود وضع معیشتی کارکنان مدت موقت خواهیم داشت.

اثر اشتغالزایی توسعه پتروشیمی‌ بیشتر از نفت است

 وی افزود: چرخ صنعت نفت بچرخد، کشورهم می‌تواند خوب کار کند و اگر خدای ناکرده صنعت نفت آسیب ببیند کشور هم آسیب  خواهد دید.

 وزیر نفت افزود: مشکلات زیادی در صنعت نفت داریم و این مشکلات با تلاش، همیاری و همدلی حل خواهند شد.

زنگنه ادامه داد: گچساران به‌زودی افزون بر حوزه نفت یکی از قطب‌های پتروشیمی آینده کشور خواهد شد و آنچه که امروز از آن  سخن می‌گوییم  تولید بیش از یک میلیون تن محصول نهایی پتروشیمی در آینده خواهد بود و این تحول عظیم به معنای ایجاد چند هزار میلیارد تومان در این شهرستان است.

وی گفت: بدون شک اثر اشتغالزایی بهره‌برداری از مجتمع‌های پتروشیمی بیشتر از نفت خواهد بود.

کد خبر 281329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =