۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 281386
پیکر  شهدای سانچی امروز وارد تهران شد

پیکر سه تن از شهدای حادثه نفتکش سانچی دقایقی پیش با حضور خانواده‌های آنان و مقام‌ها و مسئولان کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تشییع شد.

به گزارش شانا، هواپیمای حامل پیکر محمد کاووسی تکاب، کاپیتان مجید نقیان و میلاد آروی جان‌باختگان حادثه نفتکش سانچی ساعت 5 و 10 دقیقه بامداد چهارشنبه (25 بهمن‌ماه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) و پس از حضور اعضای خانواده آنان و مقام‌های مسئول مراسم تشییع این پیکرها برگزار شد.

همچنین قرار است تشییع این جان‌باختگان با حضور مردم و نمازگزاران پس از برگزاری نماز جمعه (27 بهمن‌ماه) در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود و پس از آن پیکر یکی از این شهدا در بهشت زهرا، شهید دیگر در کرج و دیگری در شاهین شهر اصفهان در خاک آرام خواهند گرفت.

نفتکش سانچی که با محموله میعانات گازی ۲۵ آذرماه از بندر عسلویه به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود، شامگاه شنبه (۱۶ دی‌ماه) در آب‌های چین با یک فله‌بر چینی برخورد کرد که این حادثه به آتش سوزی نفتکش تحت مدیریت ایران منجر شد.

۲۱ خدمه‌ کشتی چینی همان زمان نجات یافتند، اما از سرنوشت ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی که ۳۰ تن ایرانی و ۲ تن بنگلادشی بودند، در نخستین ساعات خبری نبود. پس از هشت روز عملیات، پیکر سه خدمه نفتکش سانچی پیدا و سرانجام 24 دی ماه جان باختن شهادت گونه 29 خدمه نفتکش «سانچی» تایید شد.

 

 

کد خبر 281386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =