صرفه‌جویی 40 میلیون دلاری با تجاری‌سازی کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: برآورد می‌شود که صرفه‌جویی ارزی حاصل از تجاری‌سازی کاتالیست SAC500 در مقیاس صنعتی برای تولید گریدهای پلی‌اتیلن سنگین، حدود 40 میلیون دلار باشد.

به گزارش شانا، اسماعیل قنبری امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) در آیین امضای قرارداد تجاری‌سازی کاتالیست SAC500 یکی از مشکلات بزرگ حوزه پژوهش را نبود اعتماد به دانش کسب شده مراکز پژوهشی دانست و از شرکت پتروشیمی شازند به دلیل قبول این ریسک قدردانی کرد.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری با 10 سال سابقه فعالیت توانسته مراحل بلوغ فناوری را طی کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کاتالیست SAC500 را از «های‌تک»ترین کاتالیست‌های پلی‌اتیلن سنگین عنوان کرد و گفت: در رویکردی جدید بین صنعت و پژوهش، شاهد تجاری‌سازی مشترک این کاتالیست هستیم.

قنبری ادامه داد: امیدواریم شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بتواند در بحث تأمین امنیت فناوری برای صنعت پتروشیمی که یکی از وظایف حوزه پژوهش است، به درستی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون حدود 400 هزار تن از این نوع پلی‌اتیلن سنگین برای تولید گرید لوله در کشور وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم این کاتالیست این تولید را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: با راه‌اندازی واحدهای جدید پتروشیمی در کشور، برآورد می‌شود سالانه 100 تن از این نوع کاتالیست نیاز باشد.

به گفته قنبری، صرفه‌جویی ارزی حاصل از تجاری‌سازی این کاتالیست حدود 40 میلیون دلار خواهد بود که موفقیت بزرگی برای دانش بومی کشور است.

قرارداد تجاری‌سازی کاتالیستSAC500  صبح امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حبیب‌اله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت میان اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و ابراهیم ولدخانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند امضا شد.

کد خبر 281405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =