ایدرواویل برای مطالعه سوسنگرد با زاروبژنفت روسیه تفاهم‌نامه امضا کرد

شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرواویل) و شرکت زاروبژنفت روسیه برای همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نصراله زارعی، مدیرعامل ایدرو اویل اعلام کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و دریافت اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان ازسوی کارشناسان ایدرو اویل و شرکت اتریشی HOT ENGINEERING به عنوان مشاور در تهیه طرح جامع توسعه (MDP) میدان در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، با اقدام‌های انجام شده در میدان نفتی سوسنگرد، پیش‌بینی می‌شود ایدرواویل اوایل اسفند امسال پیشنهاد فنی توسعه این میدان را به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.

مدیرعامل ایدرو اویل در ادامه با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار و انتخاب شریک معتبر خارجی افزود: در ماه‌های گذشته شرکت ایدرو اویل با شرکت‌های متعددی مذاکره کرده و نتیجه مذاکرات اولیه به امضای تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت با زاروبژنفت روسیه انجامیده است.

به گفته زارعی، بر اساس مذاکرات انجام شده بین ایدرو اویل و زاروبژنفت توافق شد کارگروه تخصصی مشترک در سریع‌ترین زمان تشکیل شود و در صورت جمع‌بندی و توافق نهایی دو شرکت برای مذاکره و دریافت قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

زارعی درباره مشخصات میدان نفتی سوسنگرد و توان تولید آن گفت: میدان نفتی سوسنگرد در 45 کیلومتری شهر اهواز و جزو میدان‌های اکتشافی جدید است که بر اساس برآوردهای اولیه، توان تولید حدود روزانه 30 هزار بشکه را در دو فاز توسعه خواهد داشت.

وی حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این میدان را 900 میلیون دلار برآورد کرد.

کد خبر 281424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =