بانک‌ها برای گازرسانی به شهرها و روستاهای فاقد گاز تسهیلات پرداخت می‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، با بند الحاقی 3 تبصره یک ماده واحده این لایحه با 160 رای موافق، 8 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 3 تبصره یک این لایحه، بانک‌ها مجاز هستند با تضمین وزارت نفت تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت ملی گاز برای اجرای خطوط گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز با بازپرداخت پنج‌ساله اقدام کنند و گزارش عملکرد هر سه ماه را به کمیسیون‌های انرژی و برنامه و بودجه مجلس ارائه دهند.

نمایندگان مجلس همچنین با بند الحاقی 2 تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه سال 97 موافقت کردند.

بر اساس این بند، شرکت ملی نفت ایران مکلف است تا پایان سال 1397 نسبت به تحویل کامل مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدام کند. این دستگاه‌ها مکلفند با رعایت شاخص‌های مربوط نسبت به ابلاغ سهم هر یک از استان‌ها حداکثر در مدت 2 ماه پس از ابلاغ این قانون اقدام کنند.

گزارش عملکرد این بند به‌‌صورت سه‌ ماه ازسوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به کمیسیون‌های عمران، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

چنانچه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، بودجه‌ای برای راه‌های روستایی پیش‌بینی نکرد، قیر رایگان آن شهرستان در اختیار شهرداری‌های زیر 20 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌های شهرستان قرار می‌گیرد تا در عمران معابر داخل روستا مصرف شود.

کد خبر 281434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =