ایران برای توسعه روابط با هند در بخش نفت، گاز و پتروشیمی آمادگی دارد

رئیس جمهوری با بیان این‌که امروز شاهد توسعه و تجهیز بیشتر بندر چابهار و شتاب در احداث خط آهن چابهار به زاهدان با سرمایه‌گذاری هند هستیم، گفت: برای توسعه بیشتر روابط در حوزه انرژی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی نیز آمادگی کامل وجود دارد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، 28 بهمن‌ماه) در مراسم تبادل اسناد همکاری بین ایران و هند، گفت: سفر نخست‌ وزیر هند در سال 2016 به تهران گام بسیار مهمی برای توسعه روابط دوجانبه و سه‌جانبه تهران و دهلی نو و کابل بود و پس از این سفر، حرکت و شتاب مضاعفی در روابط 2 کشور آغاز شد که امروز شاهد آثار آن هستیم.

وی با اشاره به این‌که ایران و هند در 2 زمینه بسیار مهم ترانزیت و انرژی روابطی بسیار مهم و راهبردی با یکدیگر دارند، افزود: در زمینه بندر چابهار و روابط ریلی و صنایع وابسته به آن گفت‌وگو و تفاهم‌های بسیار خوبی با یکدیگر داریم و امیدواریم به‌زودی شاهد توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های 2 کشور در این حوزه‌ها باشیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز شاهد توسعه و تجهیز بیشتر بندر چابهار و تسریع در احداث خط آهن چابهار به زاهدان با سرمایه‌گذاری هند هستیم و برای توسعه بیشتر روابط در حوزه انرژی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی نیز آمادگی کامل وجود دارد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز در این دیدار در سخنانی سفر دکتر روحانی به هند را فرصتی طلایی برای تحکیم روزافزون مناسبات و همکاری‌های تهران و دهلی نو دانست و گفت: 2 کشور از روابط فرهنگی و تاریخی هزاران ساله و مبتنی بر اعتقاد و اعتماد برخوردارند و مصمم هستیم با همکاری، روابط خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی افزود: امروز در مذاکرات مشترک در زمینه مسائل اقتصادی و تقویت مبادلات بانکی و همچنین در زمینه مسائل فرهنگی با یکدیگر گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشتیم.

کد خبر 281435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =