نوروززاده: در یک شرکت سرآمد نمی‌توان به روش‌های سنتی تکیه کرد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی کلید موفقیت و سلامتی صنعت پتروشیمی را در گرو منابع انسانی دانست و گفت: در یک شرکت سرآمد نمی‌توان به روش‌های سنتی تکیه کرد.

  به گزارش خبرنگار شانا، سیدرضا نوروززاده امروز (شنبه، پنجم اسفندماه) در آیین هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تبریک روز مهندس و نقش موثر مهندسان در توسعه کشور اظهار کرد: امروز اکثر کشورهای پیشرفته دنیا با تکیه بر مدل‌های علمی، جوایزی را در سطح منطقه‌ای و ملی ایجاد کرده‌اند که محرک سازمان‌ها در کسب‌وکار، رشد و ثروت‌آفرینی است.

وی استفاده از الگوهای علمی روزآمد دنیا را خطوط راهنمایی برای ارزیابی شرکت‌ها دانست و افزود: شرکت‌ها با اجرای این مدل‌ها، ضمن شناسایی و رفع نقاط ضعف، در مسیر سرآمدی گام برمی‌دارند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرعت بالای پیشرفت فناوری به ویژه در صنعت پتروشیمی گفت: تغییر ماهیت تقاضای مشتریان، تشدید رقابت میان سازمان‌ها و تغییرات فناوری سبب شده شرکت‌ها به طور مدام به سمت رقابت‌پذیری حرکت کنند.

نوروززاده، با بیان این که استفاده از سیستم‌های مدیریتی جدید همچون الگوی جایزه تعالی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای چابکی بالاتر و موفقیت بیشتر در دنیای رقابتی امروز کمک شایانی می‌کند، گفت: حرکت به سوی ایجاد سازمان‌هایی که از سرعت و انعطاف‌ بالایی در پاسخ به محیط متغیر، ناپایدار و پیش‌بینی‌ناپذیر برخوردارند، حیاتی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: مدیران باید برای شرکت خود، چشم‌انداز روشن، اهداف میان‌مدت و بلندمدت و راهبرد لازم برای دستیابی به آن اهداف را تدوین کنند.

نوروززاده گفت: کیفیت و اهداف کیفی متعالی نیازمند تلاش مستمری است که در کوتاه‌مدت حاصل نمی‌شود، بنابراین باید به بهبود مستمر توجه ویژه‌ای کرد.

کارکنان خلاق، لازمه موفقیت در بازار رقابتی

معاون وزیر نفت با اشاره به این که موفقیت در بازار رقابتی موجود به کارکنان خلاق نیاز دارد، اظهار کرد: در مدل تعالی جایزه تعالی نیز به مفهوم خلاقیت و نوآوری توجه شده است.

وی تصریح کرد: برای ورود به رقابت‌های جهانی، باید از الگوهای رفتاری مدیریت نوین استفاده کرد.

نوروززاده با اشاره به اهمیت فرآیندنگری و بازنگری فرآیندهای کاری گفت: محصول باکیفیت و تولید مداوم در صنعت پتروشیمی حاصل پایش مداوم فرآیندهای کاری است.

وی تاکید کرد: در یک شرکت سرآمد نمی‌توان به روش‌های سنتی تکیه کرد.

معاون وزیر نفت با اشاره به نخستین دوره برگزاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در سال 89، افزود: این مدل با هدف ایجاد فضای رقابتی برای استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی و فراهم کردن زمینه مناسب برای معرفی و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق به سازمان‌ها برگزار می‌شود.

نوروززاده با تاکید بر لزوم جایگاه ویژه منابع انسانی در جایزه تعالی تصریح کرد: کلید موفقیت و سلامتی این صنعت در گرو منابع انسانی است.

به گفته وی، مدل تعالی سازمانی بر اساس هشت مفهوم بنیادین حول محور نیروی انسانی بنا شده است که شامل موفقیت از طریق استعداد کارکنان، به خدمت گرفتن خلاقیت و نوآوری، مدیریت با چابکی و خلق آینده‌ای پایدار است.

توصیه معاون وزیر نفت به مدیران پتروشیمی

معاون وزیر نفت با بیان این که پیاده‌سازی هر سیستم مدیریتی و مدل تعالی سازمانی از طریق مشارکت کارکنان بااستعداد و خلاق میسر خواهد بود، گفت: دستیابی به اهداف بلندمدت توسعه پایدار شرکت، با مشارکت کارکنان مترقی و سرآمد خواهد بود.

نوروززاده با اشاره به این که صنعت پتروشیمی از نظر سطح تکنولوژی، پیچیدگی فرآیندها، خلق ارزش افزوده و اشتغال‌آفرینی جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: توسعه پایدار این صنعت نیازمند توجه همه مدیران به استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی است و با ارزیابی علمی به فرصت‌های قابل بهبود سازمان خود دست یابند.

وی به مدیران صنعت پتروشیمی توصیه کرد که به جایزه تعالی مانند یک فرصت نگاه کنند و با استفاده از گزارش‌های نهایی ارزیابان در بهبود سازمان خود تلاش کنند.

هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با شعار «سازمان سرآمد، زمینه ساز تحول اقتصادی» صبح امروز (شنبه 5 اسفند) با حضور قائم مقام وزیر نفت، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و جمعی از مدیران ارشد این صنعت آغاز به کار کرد.

کد خبر 281528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =