۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
  • کد خبر: 281549
تازه‌ترین دورنمای انرژی بی‌پی

دورنمای انرژی بی‌پی،که به تازگی منتشر شده، نیروهای شکل‌دهنده به تحول انرژی جهان تا سال 2040 میلادی و ابهام‌های اصلی مربوط به این تحول را واکاوی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه رونق اقتصاد جهانی موجب افزایش تقاضای انرژی می‌شود و در دهه‌های آینده منابع گوناگون انرژی از جمله نفت، گاز، ذغال سنگ و انرژی‌های تجدیدپذیر، این تقاضا را تأمین می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اینترنتی شرکت بی‌‌پی، شتاب تحول یاد شده مبهم است و فرض‌های گوناگونی در دورنمای جدید در نظر گرفته شده‌اند. در فرض تحول تکاملی که طبق آن سیاست‌های حکومتی، فناوری و گرایش‌های اجتماعی با شیوه و سرعتی همانند سال‌های اخیر تحول می‌یابند، موارد زیر پیش‌بینی می‌شود:

- رشد شتابان در کشورهای در حال توسعه، تقاضای انرژی جهان را یک سوم افزایش می‌دهد.

- سبد انرژی جهان بیشترین تنوع را تا سال 2040 خواهد داشت و نفت، گاز، ذغال سنگ و سوخت‌های غیر فسیلی، هر یک حدود 25 درصد از انرژی جهان را تأمین می‌کنند.

- انرژی‌های تجدیدپذیر تا کنون در میان منابع انرژی سریع‌ترین رشد را خواهند داشت و با رشد پنج برابری، حدود 14 درصد از انرژی اولیه جهان را تأمین می‌کنند.

- تقاضای نفت در بیشتر دوره مورد بررسی در این دورنما افزایش می‌یابد و در سال‌های پس از آن به تدریج متوقف می‌شود.

- تقاضای گاز طبیعی با قدرت افزایش می‌یابد و جای ذغال سنگ را به عنوان دومین منبع تأمین انرژی جهان می‌گیرد.

- نفت و گاز در مجموع حدود نیمی از انرژی جهان را تأمین می‌کنند.

- با توجه به وجود شواهدی از متوقف شدن رشد تقاضای ذغال سنگ در چین، پیش‌بینی می‌شود مصرف این سوخت در جهان افزایشی نداشته باشد.

- شمار خودروهای برقی به حدود 15 درصد از کل خودروهای جهان می‌رسد، اما با توجه به شدت بالای استفاده از آنها، حدود 30 درصد از مسافت سفر با خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

- آلودگی‌های کربنی همچنان افزایش خواهد یافت که نشان‌دهنده لزوم مجموعه‌ای جامع از اقدامات برای دستیابی به تحولی تعیین‌کننده نسبت به گذشته است.

کد خبر 281549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =