ثبت رکورد برداشت 14 میلیون مترمکعبی گاز از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ثبت رکورد برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه تا 14 میلیون مترمکعب در روز خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سیدمجید منبتی با تشریح عملکرد این شرکت در تولید گاز طبیعی اظهار کرد: تاسیسات ذخیره‌سازی شوریجه واقع در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس، پشتوانه تولید در شمال شرق کشور محسوب می‌شود که رکورد برداشت از این تاسیسات در زمستان جاری به حدود 14 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد تصریح کرد: تاسیسات ذخیره‌سازی شوریجه کمک بسیار بزرگی به تامین گاز مورد نیاز در شمال شرق کشور در فصل پیک مصرف است.

فرآورش بیش از 11 میلیارد متر مکعب گاز

وی درباره میزان فرآورش گاز طبیعی در این پالایشگاه گفت: گاز دریافتی از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران در مدت زمان 11 ماه امسال، 11 میلیارد و 338 میلیون مترمکعب بوده که با برنامه سال 96 مطابقت داشته است.

منبتی میزان گوگرد تولیدی این مجتمع را در این مدت 524 هزار تن عنوان و بیان کرد: تولید گوگرد نسبت به برنامه 2 درصد رشد نشان می‌دهد و با توجه به این‌که گاز ترش دریافتی مطابق با برنامه بوده، این مقدار افزایش گوگرد نشان‌دهنده راندمان مناسب واحدهای بازیافت گوگرد است.


کد خبر 281620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =