افزایش روستاهای بهره‌مند از گاز نشانه توسعه عدالت اجتماعی است

فرماندار شهرستان کامیاران یکی از اهداف دولت را توزیع امکانات به طور برابر و مساوی در سطح کشور دانست و گفت: افزایش تعداد روستاهای دارای نعمت گاز در کشور، نشانه توسعه عدالت اجتماعی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جمال ارشدی در آیین افتتاح طرح گازرسانی به 11 روستای این شهرستان که با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، روسای تعدادی از ادارات و اهالی روستا برگزار شد، گفت: شرکت گاز استان کردستان به عنوان یک شرکت خدمت‌رسان در سطح استان، در این راه گام‌های بسیار مثبتی برداشته و مطلوب عمل کرده است.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این وظیفه نظام است که خدمات خود را در در روستاها گسترش دهد و به بخش تولید محصولات کشاورزی و دامی کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از خدمات مهم و اساسی در بخش انرژی، گازرسانی به روستاهای بدون گاز است که سبب می‌شود با بهره‌مندی روستاییان از این نعمت خدادادی، افزون بر حفظ منابع طبیعی، در زمینه گسترش صنایع روستایی به مردم کمک کند.

ارشدی، هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی را بسیار سنگین دانست و گفت: هزینه اجرای طرح گازرسانی به روستاهای استان کردستان و شهرستان کامیاران مثل روستای کوله‌ساره را می‌توان با هزینه گازرسانی به برخی از شهرهای کشور که در دشت و مناطق هموار قرار دارد برابر دانست و حتی اجرای آن با دردسرهای بیشتری روبه‌روست.

فرماندار شهرستان کامیاران تصریح کرد: کامیاران جغرافیای خاص خود را دارد و با این طبیعت بکر و دست‌نخورده، از جاذبه‌های گردشگری خوبی برای جذب توریست برخوردار است و گازرسانی به این مناطق سبب حفظ این محیط زیست زیبا و بافت طبیعی آن می‌شود که جا دارد از زحمات شبانه‌روزی شرکت گاز استان کردستان در منطقه سیروان تشکر و قدردانی کنم.

وی عنوان کرد: خدمت‌رسانی به تعدادی از روستاهای سخت‌گذر این استان در کشور بی‌سابقه است و امیدوارم گازرسانی به این منطقه سبب خیر و برکت برای اهالی آن باشد.

ارشدی با بیان این‌که روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، گفت: خدمت‌رسانی به مردم احساس رضایت را در آنها به وجود می‌آورد و بدون شک هرگونه هزینه از طرف مسئولان و ادارات دولتی برای ارتقای آسایش و رفاه مردم دارای ارزش است.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: با توجه به گازدار شدن روستاهای شهرستان کامیاران و تامین انرژی پایدار در بخش تولیدات کشاورزی و دامی می‌توان در مسیر ایجاد و تاسیس صنایع تبدیلی گام برداشت و محصولات تولیدی این استان را به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور صادر کرد.

کد خبر 281691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =