ایران پنجمین کشور دارنده اپلیکیشن سوخت رسان سیار شد

ایران پس از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و هند به عنوان پنجمین کشور به خودروهای سوخت‌رسان سیار مجهز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول کشت‌پور روز دوشنبه (14 اسفندماه) در آیین گشایش رسمی اپلیکیشن درخواست سوخت‌رسان سیار  پیدو با بیان این‌که تهران در 10 تا 12 سال گذشته در مدیریت خطای راهبردی زیادی داشت، تصریح کرد: به هرحال باید از این مسیر عبور کنیم و اهداف جدید را در زمان‌بندی مناسب به نتیجه برسانیم.

وی از روزآمد کردن برنامه اجرای کاهش آلودگی، توسعه حمل‌ونقل و ترافیک و فرهنگ شهرنشینی به عنوان سه هدف عمده نام برد و افزود: این اهدف با مشارکت همه ذی‌نفعان و با استفاده از فناوری‌های نو قابل دستیابی است.

شهردار منطقه 2  تهران گفت: در افق 1404 باید بتوانیم ترافیک روان و هوای پاک را برای مردم تهران فراهم کنیم، بنابراین یکی از راه های اجرای طرح‌های بزرگ و کوچک برای در این زمینه است.

در ادامه این همایش، مسعود فرقدانی، مدیرعامل شرکت پتروآیریک در این مراسم گفت: این اپلیکیشن در هر نقطه‌ای از تهران مشروط بر ایمنی محیط می‌تواند سوخت‌رسانی انجام دهد.

وی کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و تصریح کرد: در این طرح، سوخت با نرخ مصوب ارائه می‌شود و افزون بر آن، هزینه حمل‌ونقل در خواست می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این اپلیکیشن هیچگونه رقابتی با جایگاه‌داران عرضه سوخت ندارد، تصریح کرد: این نوعی همکاری است، زیرا ما نیز سوخت مورد نیاز دستگاه سوخت‌رسان را از مجاری عرضه سطح شهر خریداری می‌کنیم.

وی با بیان این‌که تاکنون چهار کشور دنیا (آمریکا، فرانسه، انگلیس و هندوستان) از این امکان استفاده می‌کنند، افزود: امروز ما به عنوان پنجمین کشور به خودروهای سوخت‌رسان سیار مجهز می‌شویم که پس از چهار سال تلاش و با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران موفق به دریافت مجوز این طرح در آبان‌ماه امسال شدیم.

فرقدانی گفت: این طرح در سرما و برودت هوای اخیر تهران امتحان خود را پس داد و ما توانستیم ظرف یک روز به 3 هزار خودرو سوخت‌رسانی کنیم.

 

کد خبر 281727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =