سفیران انرژی؛ اشاعه‌دهنده فرهنگ مصرف بهینه و ایمن انرژی

شرکت گاز استان گیلان، با هدف ترویج فرهنگ صحیح استفاده از انرژی، طرح سفیران انرژی را در این استان اجرا کرده است.

به گزارش شانا، حسین اکبر، از گسترش آموزه‌های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در لایه‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز از سال‌های دور جزو اهداف شرکت گاز استان گیلان بوده و این مهم با گسترش گازرسانی به همه نقاط استان و افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی اهمیت بیشتری یافته است.

وی، درباره این طرح آموزشی توضیح داد: به‌‌دنبال بخشنامه دولت به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سال 93 طرح اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با عنوان «سفیران انرژی» از سوی شرکت گاز استان گیلان پیشنهاد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم‌نظیر است، مدارس شهری و روستایی، مساجد، ادارات، روستاهای مشمول طرح بند (ق) و همه مشترکان گاز طبیعی در سطح استان هستند و با تعمیم آن به سطح کشور می‌توان این طرح را به‌ عنوان یک نهضت فراگیر ملی برای ارتقای فرهنگ عمومی معرفی کرد.

اکبر تصریح کرد: برای حمایت از اجرای هر چه بهتر این مهم، طرح یادشده جزو پروژه‌های بهبود شرکت گاز استان گیلان قرار گرفت و برای آن روش و دستورعمل اجرا، برنامه زمان‌بندی و بودجه‌های مناسب پیش‌بینی شد.

اکبر اظهار کرد: برای انجام هر چه بهتر این طرح، نشست‌هایی با حضور نمایندگانی از فرمانداری‌های استان برگزار شد و سیاست‌ها و نحوه انجام امور مشخص شد، همچنین نشست‌های اولیه برای پیاده‌سازی آن اجرا شد که تا اوایل سال جاری به طول انجامید.

وی افزود: فاز اجرایی طرح سفیران انرژی تاکنون در هشت شهرستان انزلی، لاهیجان، لنگرود، فومن، رضوانشهر، تالش، املش و رودسر آغاز شده و سفیران آموزش‌دیده، فعالیت خود را در میان دانش‌آموزان جامعه هدف آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان این که طرح سفیران انرژی برای دیگر شهرستان‌ها نیز برنامه‌ریزی شده، اظهار امیدواری کرد با اجرای موفقیت‌آمیز آن در سراسر استان، این طرح در سراسر کشور گسترش یابد و فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در کشور نهادینه شود.

کد خبر 281731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =