درختکاری در اطراف تاسیسات نفتی از سر گرفته می‌شود

به منظور مقابله با پیامدهای گردوغبار و کمک به توسعه فضای سبز، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کاشت و نگهداشت درخت در عرصه بیابانی پیرامون تاسیسات نفتی را از سر می‌گیرد.

به گزارش شانا، بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، همزمان با روز درختکاری با اعلام این خبر گفت: پیش از این شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 1.5میلیون اصله نهال را در قالب طرح توسعه فضای سبز پیرامون تاسیسات اجرا کرده است.

وی با اشاره به این‌که بالاترین استاندارد فضای سبز کشور به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اختصاص دارد، توضیح داد: این شرکت از دیرباز توسعه فضای سبز را به عنوان یک فرآیند و فعالیت مستمر در ساختار، شرح وظایف و نیز پیوست زیست‌محیطی پروژه‌های جدید سطح‌الارضی، پیگیری کرده است.

عالی‌پور تصریح کرد: در این مورد خاص، این شرکت براساس نقشه مصوب کمیته مدیریت سرزمین استانداری خوزستان، در زمینه کاشت، داشت و حفاظت نهال در عرصه‌های غبارخیز شرق اهواز با اداره کل منابع طبیعی خوزستان مشارکت می‌کند.

عالی‌پور وسعت این مناطق را افزون بر 60 هزار هکتار در 16 منطقه، اعلام و تاکید کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و کاهش مشکلات اقلیمی شهروندان، مسئولیت نهال‌کاری ، بوته‌کاری و نگهداشت نهال در بخش هایی از این عرصه را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به عنوان نماینده این شرکت عهده‌دار این ماموریت بوده و به محض تأمین نهال از سوی منابع طبیعی و فراهم شدن امکان شروع به کار محدوده تعیین شده، نهال‎کاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 281836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =