مدل همکاری مناسبی بین صنعت نفت و دانشگاه‎ها ایجاد شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از وزارت نفت به دلیل توسعه روابط با دانشگاه‎ها، ابراز امیدواری کرد این مدل همکاری که به همت وزارت نفت شکل گرفته، منتهی به همکاری موثرتر دانشگاه‎ها با بخش‎های مختلف صنعت نفت شود.

به گزارش خبرنگار شانا، منصور غلامی، امروز (دوشنبه، 21 اسفند ماه) در مراسم امضای قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌های کشور، با بیان این‌که امروز این امکان فراهم شده است تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی حضور موثر خود را در حوزه‌های مهم توسعه‌ای، اقتصادی و علمی نشان دهند، گفت: همه بخش‌ها باید بتوانند از ظرفیت‌های علمی و نیروهای انسانی مختصص کشور بهره‌مند شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: واگذاری پروژه‌های مهم صنعت نفت به دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی مدل بسیار خوبی است که این امکان را در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار می‌دهد تا توانمندی‎های خود را در اجرای چنین پروژه‌هایی نشان دهند.

وی تصریح کرد: مشارکت علمی دانشگاه‌ها با وزارت نفت و بخش‌های مربوط به آن، در واقع حضور دانشگاه در بخش‌های اصلی، بزرگ و مهم اقتصادی کشور است و امروز هم قرار است همکاری‎هایی در بخش اکتشاف آغاز شود.

غلامی عنوان کرد: در بخش‌هایی همچون استخراج، صنایع بعد از اکتشاف یا فرآوری محصولاتی که از مخازن نفت و گاز استخراج می‌شود نیز همکاری‌های خوبی در حال انجام است که باید توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که وجود مراکز تخصصی در دانشگاه‌های مختلف، زمینه‌های همکاری میان صنعت و دانشگاه را فراهم کرده است، گفت: امیدواریم این مدل همکاری که با تلاش وزارت نفت شکل گرفته و دانشگاه‌ها نیز به‌خوبی از آن استقبال کرده‌اند، در پروژه‌های بزرگ ادامه یابد.

وی با بیان این‌که باید در بخش دانشگاه و صنعت از پروژه‌های کوچک در قالب طرح‌های محدود خارج شویم، افزود: باید حضور اعضای هیئت علمی در گروه‌های تخصصی متنوع برای انجام پروژه‌های بزرگ سازمان‌دهی شود.

غلامی تصریح کرد: با چنین پروژه‌هایی دانشگاه‌ها ابراز وجود کرده و ظرفیت‌های مهم خود را نمایان می‎کنند؛ همچنین بهره‌وری مراکز مختلف اجرایی و تولیدی کشور با این همکاری‌ها افزایش می‎یابد.

کد خبر 281843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =