شرکت ملی حفاری ایران و اویک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با هدف هم‌افزایی و همکاری‌ مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این تفاهم‌نامه امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) میان سپهر سپهری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت اویک امضا شد.

در چارچوب این تفاهم‌نامه که مدت اجرای آن یک سال و با توافق طرفین قابل تمدید است، دو شرکت در زمینه پروژه‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز در داخل و خارج از کشور، همکاری خواهند داشت.

سپهری در مراسم امضای این تفاهم‎نامه گفت: شرکت ملی حفاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکتی مجرب و توانمند در انجام فعالیت‌های حفاری و خدمات فنی مرتبط با این صنعت است.

وی با اشاره به فرصت‌های همکاری میان شرکت ملی حفاری و شرکت اویک، تصریح کرد: شرکت ملی حفاری، حرکت رو به جلو و ایجاد شرایط و فضای توسعه‌ای برای فعالیت‌های خود را در داخل و خارج از کشور هدف‌گذاری کرده است.

سپهری با اشاره به این‌که برنامه‌های شرکت ملی حفاری ایران همسو با اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرا می‌شود، گفت: نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در اولویت کاری این شرکت قرار دارد و این شرکت و شرکت اویک می‌توانند با برخورداری از توانمندی موجود، در پروژه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله پروژه‌های توسعه‌ای در مناطق نفتخیز جنوب مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به فعالیت‌های برون‌مرزی برای همکاری با شرکت‌های نفتی در اجرای پروژه‌های حفاری و خدمات جانبی اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با شرکت حفاری کشور عراق و شرکت روسی تات نفت انجام شده و برنامه دیدار با مقامات نفتی در کشورهای عمان و قطر هم در دستور کار قرار دارد.

محمدی، مدیرعامل شرکت اویک نیز در این مراسم به ظرفیت‌های این شرکت در اجرای پروژه‌های نفتی از جمله در میدان نفتی آذر اشاره کرد و گفت: همکاری با شرکت ملی حفاری موجب خوشحالی است و از هم اکنون خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: شرکت اویک تجربه اجرای پروژه‌های بزرگ صنعت نفت و گاز را در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی دارد و به عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید، مورد تایید وزارت نفت قرار گرفته است.

کد خبر 281849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =