کار تحقیقاتی منسجمی برای احصای نیازهای پژوهشی حوزه اکتشاف انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قراردادهای پژوهشی منعقد شده بین این شرکت و پنج دانشگاه، مبتنی بر کار تحقیقاتی منسجمی است که به منظور احصای نیازهای اکتشافی در مدیریت اکتشاف انجام شد.

به گزارش شانا، علی کاردر امروز (دوشنبه، 21 اسفند ماه) در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با پنج دانشگاه کشور، عنوان کرد: این قراردادها در ادامه 9 قراردادی که پیش‎تر در حوزه ازدیاد برداشت از مخازن، بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی کشور امضا شده بود، منعقد شده است با این تفاوت که در پنج قرارداد اخیر، خواسته و تاکید ما بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه اکتشاف است.

وی افزود: کار تحقیقاتی منسجمی به منظور احصای نیازهای اکتشافی در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت انجام شد و این قراردادها بر مبنای این کار تحقیقاتی تدوین شد و به مرحله امضا رسید.

کاردر از تقویت ارتباط بین شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‎ها ابراز خرسندی کرد و گفت: با امضای قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشاف و ازدیاد برداشت، تقریبا می‎توانیم بگوییم ظرفیت تمام دانشگاه‎هایی که در حوزه‎های مهندسی مخزن، زمین شناسی، ژئوشیمی و حوزه‎هایی از این دست تخصص دارند، به کار گرفته شده‎اند.

کاردر با اشاره به پیشرفت قراردادهای فناورانه در حوزه بالادستی، ابراز امیدواری کرد که این روند همکاری، در حوزه اکتشاف نیز منتهی به دستاوردهای قابل قبولی شود. 

قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفندماه)، با حضور وزرای نفت و علوم، میان علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.

کد خبر 281850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =