قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف باید خروجی فناورانه داشته باشد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: قراردادهای پژوهشی این شرکت با دانشگاه‎های کشور در حوزه اکتشاف، باید به خروجی فناورانه منتهی شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصالح هندی امروز (دوشنبه، 21 اسفند ماه) در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با پنج دانشگاه کشور، با بیان این مطلب افزود: الگوی خوبی بر این قراردادها حاکم است و قراردادها در بالاترین سطح همکاری وزارتخانه‎های نفت و علوم دنبال و اجرا می‎شود.

وی گفت: قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف باید به خلق فناوری منتهی شود و نتایج حاصل از اجرای این قراردادها باید قابل اندازه‎گیری باشد.

هندی بر ضرورت تجاری شدن فناوری‎ها و استفاده از ظرفیت‎های بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: امیدواریم در جریان اجرای این قراردادها به مدل کسب و کار فناورمحور مطلوبی دست یابیم.

به گفته وی، دانشگاه‎های طرف قرارداد در گام نخست، نسبت به تهیه نقشه راه اقدام و مشخص می‎کنند که قرار است با اجرای قرارداد، طی 10 سال به چه خروجی‎هایی دست یابند و مراحل دستیابی به این خروجی‎ها چه خواهد بود.

هندی با بیان این‎که سقف بودجه‎ای مناسبی برای این قراردادها پیش‎بینی شده است، خاطرنشان کرد: البته محدود به سقف تعیین شده نیستیم و اگر روال کار از پیشرفت مناسبی برخوردار باشد، اعتبار مورد نیاز دانشگاه‎ها تامین خواهد شد؛ در مقابل اگر پیشرفت کار مطابق برنامه و انتظار نباشد، همکاری متوقف می‎شود.

قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفندماه)، با حضور وزرای نفت و علوم، میان علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.
 

کد خبر 281852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =