پیشنهادات وزارت نفت در جلسه شورای اقتصاد بررسی شد

درخواست‎های پیشنهادی وزارت نفت در جلسه امروز شورای اقتصاد بررسی و پس از ارائه توضیحاتی از سوی نماینده این وزارتخانه، با این موارد موافقت شد.

به گزارش شانا، جلسه شورای اقتصاد، امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح شدو مورد بررسی قرار گرفت.

درخواست‌های مطرح شده از سوی وزارت نفت در این جلسه شامل مواردی از جمله طرح کمک به جایگزینی و اسقاط یک میلیون دستگاه بخاری مرسوم (گازی و نفتی) با بخاری‌های گاز سوز دودکش‌دار راندمان بالا (هرمتیک)، اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص طرح احداث خط لوله 20 اینج فرآورده‌های نفتی نایین-کاشان-ری و اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص طرح نگهداشت و پشتیبانی تاسیسات جنبی صنعتی و غیرصنعتی و سرمایه‌گذاری جدید برای طرح تعویض پوشش و تعویض خط لوله نفت خام بود. 

موضوع اصلاح مصوبه طرح جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شد.

در ادامه این جلسه، با درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر شفاف‌سازی در مورد قیر معدنی، ضمن موافقت با تفکیک قیر معدنی از کالاهای نفتی، این کالا به عنوان ماده معدنی شناخته شد.

کد خبر 281853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =