مطالبات زنان شاغل در صنعت نفت را مطرح کنیم

مشاور وزیر نفت در امور بانوان گفت: روز زن بهانه‌ای برای طرح مسائل، مشکلات و مطالبات زنان در صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار شانا، فاطمه تندگویان، عصر امروز (دوشنبه، 21 اسفند) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، افزود: تاکنون تبعیض‌ها و نابرابری‌هایی درباره زنان بوده است؛ در چنین روزی فرصتی پیش می‌آید که از این تریبون مسائلی از این دست گوشزد شود.

وی به سخن حضرت امام راحل (ره) با عنوان «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود» اشاره و اظهار کرد: باید نگرش امام خمینی در چنین روزی تجدید شود.

تندگویان ادامه داد: به زن‌ها نباید تنها در نقش خانگی نگاه کرد، بلکه باید ابتدا آنها را به عنوان یک انسان در نظر داشت، انسانی که وجودش حقانیت و ضرورت بوده است.

در این مراسم همچنین آمنه علمی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در امور بانوان گفت: امور زنان وزارت نفت به منظور ارتقای جایگاه زنان، خط‌مشی مشخصی دارد و این شرکت نیز همسو با آن اقداماتی انجام داده است.

علمی از ایجاد شبکه مشاورین برای شرکت‌های تابع شرکت ملی پالایش و پخش  فرآورده‌های نفتی و همچنین ستاد این شرکت خبر داد و گفت: حضورر مستمر متخصصان و نمایندگان این شرکت در کارگروه‌های شرکت، برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی واحد آموزش شرکت برای زنان و ... از دیگر اقدام‌هایی بوده است که به منظور حمایت از حقوق بانوان انجام شده است.

به گزارش شانا، بعدازظهر امروز (دوشنبه، 21 اسفند ماه) مراسم بزرگداشت روز زن و مقام مادر با حضور علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مشاور وزیر نفت در امور بانوان و برخی مدیران شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد.

در این مراسم به مناسبت روز شهید، از دختران شهدای شرکت که مشغول کار هستند و همچنین از برگزیدگان دوره MBA تقدیر شد.

کد خبر 281859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =