مذاکرات ایران و پاکستان در زمینه خط لوله گاز ادامه می‌یابد

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره گفت‌وگوها درباره خط لوله صادرات گاز ایران - پاکستان در سفر ظریف به این کشور گفت: این موضوع مهمی است که مسائل خاص خود را در بخش اقتصادی و امنیتی دارد و وزارت امورخارجه به منظور نهایی شدن آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی روز چهارشنبه (23 اسفندماه) در آخرین نشست خبری خود در سال 96، با تبریک سال جدید و ابراز امیدواری برای داشتن سالی پربرکت و آرام برای کشور گفت: امروز بیستمین نشست خبری برگزار می‌شود و 600 سوال نیز تا به حال پاسخ داده شده و نزدیک به 300 نفر در سفرهای وزیر امورخارجه شرکت و کمک کردند تا صدای اقدام‌های حوزه دیپلماسی به ایران و جهان رسانده شود.

وی درباره مذاکرات سفر سه روز محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه به شهرهای اسلام آباد و کراچی پاکستان گفت: ما در این نوع گفت‌وگوها درباره مجموعه مسائل بحث می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه  گفت: وزیر امور خارجه مدت‌هاست درباره مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای طرحی را ارائه داده است؛ معتقدیم سرنوشت کشورها به هم گره خورده است و برای رسیدن به آرامش در منطقه نیازمند حرکت با حسن نیت هستیم.

قاسمی درباره گفتوگوها درباره مذاکرات درباره پروژه خط لوله صادرات گاز ایران - پاکستان در این سفر نیز گفت: این موضوع مهمی است که مسائل خاص خود را در بخش اقتصادی و امنیتی دارد و وزارت امورخارجه در این زمینه تلاش خواهد کرد، معتقدیم این موضوع در یک اجماع ملی با پیشرفت‌هایی روبه‌رو شود، همچنین در سفر ظریف به پاکستان مذاکراتی در این باره انجام گرفت که امیدوارم دنبال شود.

وی درباره برگزاری کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پس از تغییر وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد: من چنین روایتی را نشنیده‌ام. شکل حضور آمریکا در این کمیسیون با توجه به اقدام‌های ترامپ همیشه با حاشیه بوده است، اما تا این لحظه از تغییر زمان برگزاری کمیسیون خبری ندارم.

کد خبر 281892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =