زاروبژنفت پای ریسک‌های قراردادی ایستاده است

مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه گفت: یک قرارداد نفتی به‌طور طبیعی با ریسک‌هایی روبه‌روست؛ باید ریسک‌ها را پذیرفت و کار را با جدیت ادامه داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سرگئی کودریاشف بعدازظهر امروز (چهارشنبه، 23 اسفند) درحاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان‎های مشترک آبان و پایدار غرب، بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت زاروبژنفت روسیه و شرکت ایرانی دانا انرژی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع شما در برابر نقض احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) چه خواهد بود، گفت: هر قراردادی ریسک‌های مختلفی از جمله سیاسی، قیمتی و... دارد؛ باید ریسک‌ها را پذیرفت و کار را با جدیت جلو برد.

وی افزود: امروز هیچ مزاحمی نداریم.

مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه درباره برنامه این شرکت در اجرای طرح توسعه 2 میدان آبان و پایدارغرب گفت: استفاده از پمپ‌های ESP و حفر چاه‌های جدید از جمله برنامه‌های ما برای افزایش تولید این میدان‌ها خواهد بود.

وی همکاری با شرکت ملی نفت ایران را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری بیش از پیش ادامه یابد.

این قرارداد همکاری در چارچوب قراردادهای جدید نفتی، عصر امروز (چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه) و با حضور وزیر نفت، بین علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سرگئی کودریاشف (Sergey I. KUDRYASHOV)، مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه و محمد ایروانی، مدیرعامل شرکت دانا انرژی امضا شد.

این قرارداد که با هدف بهبود ضریب بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری از این دو میدان برای یک دوره ۱۰ ساله امضا شده، دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۴۸ هزار بشکه نفت را هدفگذاری کرده است و برای مدت حداکثر ۱۰ سال دیگر نیز با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

سهم مشارکت شرکت زاروبژنفت روسیه در این قرارداد ۸۰ درصد و سهم شریک ایرانی ۲۰ درصد عنوان شده است.

 میدان مشترک آبان در ۳۸ کیلومتری جنوب غرب شهرستان دهلران واقع شده و میدان پایدار غرب در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و ۳۵ کیلومتری مرکز فرآورشی چشمه‌خوش در استان ایلام و مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته؛ میدان‌هایی که مجموع تولید کنونی نفت آنها بالغ بر ۳۶ هزار بشکه در روز است.

 
 

 

کد خبر 281898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =