پیش‌بینی رشد 9 درصدی مصرف بنزین در سال 97

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی کرد مصرف بنزین کشور در سال آینده، 8.8 تا 9 درصد افزایش یابد و به میانگین روزانه حدود 87.8 میلیون لیتر برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه امروز (شنبه، 26 اسفندماه) در نشست با اصحاب رسانه گفت: مصرف بنزین در سال 96 نسبت به پارسال هشت درصد افزایش یافت و به میانگین 80.3 میلیون لیتر در روز رسید.

وی با بیان این‌که هم اکنون از افزایش نرخ بنزین خبری نیست، افزود: با توجه به افزایش تولید خودرو در کشور پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود 9 درصد به مصرف بنزین افزوده شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مقدار توزیع بنزین سوپر در سال 96 را 3.7 میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: پارسال 3.3 میلیون لیتر بنزین سوپر توزیع شد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به حدود 4.5 تا 5 میلیون لیتر در روز برسد.

موسوی‌خواه کل مصرف نفت‌گاز در سال 95 را 80.4 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: امسال مصرف این فرآورده با 3 درصد رشد، به میانگین روزانه 82.7 میلیون لیتر رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این افزایش مصرف نفت گاز در بخش غیر نیروگاهی بوده است.

وی پیش‌بینی رشد مصرف نفت گاز در سال 97 را 5 درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان مصرف این فرآورده در بخش حمل‌ونقل خواهد بود.

موسوی‌خواه ادامه داد: مصرف نفت سفید امسال کاهش 9 درصدی را تجربه کرد و از 8.4 میلیون لیتر در سال 95 به روزانه 7.6 میلیون لیتر در سال 96 رسید.

وی با بیان این‌که مصرف نفت کوره در سال 96 با چهار درصد رشد نسبت به پارسال از 13.9 میلیون لیتر در روز به 14.5 میلیون لیتر رسید، گفت: دلیل این رشد مصرف برای نفت کوره، افزایش ذخیره‌سازی در نیروگاه‌ها بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که مصرف نفت‌‌گاز در سال 96 یک درصد کاهش داشته است، افزود: برنامه‌ریزی امسال ما برای افزایش صادرات نفت گاز در حال اجراست.

وی درباره مقدار ظرفیت و استفاده از سی‌ان‌جی در کشور توضیح داد: با احتساب 16 ساعت کارکرد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) کشور هم اکنون 44 میلیون مترمکعب ظرفیت استفاده از سی‌ان‌جی وجود دارد که تنها از 20 میلیون مترمکعب آن هم اکنون بهره‌گیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برنامه‌های درون و برون‌سازمانی به منظور افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور داریم و امیدواریم تا پایان سال آینده مصرف سی‌ان‌جی کشور به 30 میلیون مترمکعب در روز برسد.

کاهش بدهی ایرلاین‌ها

موسوی‌خواه با بیان این‌که مصرف سوخت هوایی امسال افزایش یافت، گفت: امسال 242 هزار  سورتی پرواز انجام شد، در حالی که  سال 95، پروازهای انجام شده 223 هزار سورتی بود.

وی با بیان این‌که تولید سوخت هوایی ۱۵ درصد رشد داشت و از روزانه ۴.۹ میلیون لیتر به ۵.۶ میلیون لیتر رسید، اظهار کرد: مصرف سوخت هوایی نیز بیش از ۱۰ درصد رشد داشت و از ۴.۸ میلیون لیتر به ۵.۳ میلیون لیتر در روز رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: خوشبختانه بدهی ایرلاین‌ها کاهش یافته و از رقم 975 میلیارد تومان به 680 میلیارد تومان رسیده است.

پرداخت کارمزدها به روز نزدیک شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که پرداخت کارمزدها و کرایه حمل فرآورده پیش از این با تاخیر انجام می‌شد، افزود: با همکاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کارمزدها پرداخت شده است و کرایه حمل فرآورده نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از تکالیف این شرکت اولویت‌دهی به تامین منابع هدفمندی یارانه‌هاست، تصریح کرد: هرچند این موضوع مشکلات زیادی را در تامین نقدینگی برای شرکت ایجاد کرده و می‌کند، اما همواره تامین شده است.

خدمات‌دهی به مسافران نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که خدمات‌دهی به مسافران در ایام نوروز از اولویت‌های این شرکت است، ادامه داد: بیش از 200 گروه نظارتی تشکیل و از یکم اسفند به همه کشور اعزام شده‌اند.

موسوی‌خواه با بیان این که این گروه‌ها بر کیفیت فرآورده و استاندارد آن، عرضه خدمات به مردم و طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین مقادیر و کمیت سامانه‌های توزیع، نظارت دارند، افزود: زیبایی جایگاه‌ها، نظافت، حضور کارکنان، موجودی سوخت و... نیز مواردی است که کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: ناوگان حمل‌ونقل شرکت به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی است و کشیک‌های حمل‌ونقل مشخص شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: موجودی بنزین امسال از سال‌های گذشته به مراتب بیشتر است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی گفت: هموطنان می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند و مشکلات و پیشنهادهای خود را منتقل کنند.

وی با بیان این‌که برای این شماره تماس نیروی انسانی به صورت 24 ساعته مستقر است، افزود: این شماره تا پایان بیستم فروردین پاسخگو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق این شماره به جایگاه‌ها امتیاز بدهند و این امتیازها در آینده برای طرح طبقه‌بندی جایگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دیدگاه‌های مثبت و منفی مردم بر این طبقه‌بندی تاثیر خواهد گذاشت.

کالابرگ کاغذی نفت سفید حذف شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که روند حذف کالابرگ‌ کاغذی نفت سفید آغاز شده است، افزود: هم اکنون در 2 استان کشور به عنوان پایلوت انجام شده و تا پایان سال آینده، کل کشور را شامل می‌شود.

وی توضیح داد: سرپرست خانواده می‌تواند با استفاده از کارت بانکی خود که اطلاعات آن در سامانه ثبت شده، برای دریافت سهمیه نفت سفید خود اقدام و هزینه آن را به صورت نقدی یا الکترونیکی پرداخت کند.

نرخ کارمزد جایگاهداران سی‌ان‌جی تعدیل شد

موسوی خواه با بیان این‌که نرخ کارمزد جایگاهداران سی‌ان‌جی تا سقف 40 تومان افزایش (حدود 28 درصد) تعدیل شده است، افزود: کارمزد برای جایگاه‌های شماره یک و 2 که کمک بخش دولتی در آنها دخیل بوده است به میزان 22 تومان و برای جایگاه‌هایی که صفر تا صد آن ازسوی بخش خصوصی انجام شده، به میزان 40 تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، هفت تومان از کارمزد به منظور دریافت گواهی استاندارد سطح 12 ایمنی جایگاه‌ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نگه داشته می‌شود و در صورت دریافت گواهی از سوی جایگاه‌ها، به آنها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 281919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =