پژوهشگاه‎های نفت و نیرو تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه نیرو با هدف توسعه همکاری‎های فیمابین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا، این تفاهم‌نامه همکاری میان جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و محمدصادق قاضی‌زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو امضا شد.

بر اساس این گزارش، سابقه طولانی این دو پژوهشگاه در حوزه انرژی، محیط زیست، شیمی، متالورژی، سیکل‌های حرارتی و نرم‌افزار‌های مرتبط، فراهم‌کننده زمینه‌های این تفاهم‌نامه بوده و با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استفاده بهینه‌ از امکانات و تجهیزات و توان فنی طرفین، تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به مشارکت در شورای راهبردی تحقیقات و فناوری بخش‌های مختلف نفت و نیرو، هم‌بست انرژی، آب و مواد غذایی اشاره کرد. اجرای طرح‌های مدیریت کربن و استفاده از مکانیزم‌های بین‌المللی مدیریت کربن در توسعه و انتقال فناوری‌های مورد نیاز کشور و توسعه گلخانه‌ها مبتنی بر بازیافت حرارت از دیگر محور‌های این تفاهم‌نامه‌ است.

این تفاهم‌نامه که همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی – کاربردی و پایلوت‌های مورد نیاز در زمینه‌های توسعه فناوری‌های انرژی‌های تجدید‌پذیر، کاهش گازهای ارسالی به مشعل، توربین‌های انبساطی، برقی کردن مصارف خودرو‌ها به‌ویژه در شهر‌های بزرگ و توسعه سامانه‌های برق اضطراری را در بر می‌گیرد در 10 ماده برای مدت چهار سال مورد توافق قرار گرفته است.

امضای قرارداد با شرکت ژاپنی برای پایش زیست محیطی سواحل هرمزگان

پژوهشگاه صنعت نفت همچنین در هفته گذشته، قرارداد همکاری  با شرکت ژاپنی Nippon Koel را امضا کرد که بر مبنای آن، پروژه‌ای با عنوان پایش وضع زیست محیطی آب و رسوبات به منظور پایش سواحل هرمزگان از سوی پژوهشگاه و این شرکت ژاپنی انجام می‌شود.

در این پروژه قرار است نمونه‌برداری از آب، رسوبات و پساب کل سواحل استان هرمزگان انجام شود و پس از آنالیز‌های به دست آمده، شرکت ژاپنی راه‌حل‌های مناسب را برای رفع این مشکلات ارائه کند.

این شرکت همکار آژانس همکاری‌های بین‌المللی دولت ژاپن (جایکا) است که چندی پیش نیز پژوهشگاه با آن پروژه‌ای مشترک تعریف کرد.

کد خبر 281920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =