واحدهای صنعتی تا سقف 240 میلیون تومان یارانه گازرسانی می‌گیرند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با هدف توسعه گازرسانی در کشور، واحدهای صنعتی می‌توانند برای بهره‌مندی از نعمت گاز از یارانه تا سقف 240 میلیون تومان استفاده کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سعید مومنی درباره گازرسانی به واحدهای صنعتی کشور گفت: پارسال بیش از 2 هزار واحد صنعتی گازرسانی شدند و با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک‌ها تلاش می‌شود به تدریج واحدهای صنعتی بیشتری به شبکه گاز متصل شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، این واحدهای صنعتی تا سقف 240 میلیون تومان از یارانه گازرسانی بهره‌مند می‌شوند.

مومنی با اشاره به اهمیت گازرسانی به صنایع تصریح کرد: گازرسانی به صنایع افزون بر این‌که ارزش افزوده خوبی برای کشور دارد، تاثیری بسزا بر حفظ محیط زیست می‌گذارد و با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، این فرآورده جایگزین فرآورده‌های نفتی در این کارخانه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به سهم بالای گاز در سبد انرژی کشور افزود: شرکت ملی گاز با تأمین 70 درصدی انرژی مورد نیاز جامعه در میان بخش‌های دیگر پیشتاز است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز همچنین با اشاره به نقش گاز در تأمین انرژی صنایع مهم و بزرگ کشور افزود: به طور تقریبی، همه نیروگاه‌های کشور و صنایع بزرگ مثل فولاد، پتروشیمی و کارخانه‌های سیمان برای تامین انرژی خود از گاز استفاده می‌کنند.

مومنی یادآور شد: با توجه به اقدام‌های دولت یازدهم و دوازدهم و برنامه‌های وزارت نفت به‌منظور بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی، میزان تولید روزانه گاز امروز به 850 میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر 282122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =