مقابله با فساد در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مقابله با مفاسد را در دستور کار قرار دادیم و در نتیجه همه تخلفات اداری در سامانه فروش صفر شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سید محمدرضا موسوی خواه روز سه‌شنبه (21 فروردین‌ماه) در دیدار با عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین اظهار کرد: با اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (شرکت‌های صاحب‌نشان) سود حاصل از فروش روزانه به‌طور مستقیم به جیب جایگاه‌داران واریز می‌شود و از وابستگی به دولت نجات می‌یابند.

وی افزود: طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت مشکلات جایگاه داران و سوخت رسانی فرآورده های نفتی کشور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با هدف کاهش مشکلات مربوط به جایگاه‌داران و عملیات سوخت رسانی، امسال 85 شرکت زنجیره ای توزیع سوخت کار پخش فرآورده‌های نفتی در کشور را شناسایی شده‌اند.

موسوی‌خواه گفت: هم‌اکنون 62 درصد ناوگان نفتکش‌‌های حامل سوخت کشور مازاد هستند و به همین دلیل از سال 94 اطلاعیه نپذیرفتن نفتکش‌های جدید را صادر کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: امروزه نفتکش‌های حامل سوخت کشور هر پنج روز یک بار برای جابه‌جایی بار حرکت می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه برای آنها به صرفه نیست.

وی گفت: سه هزار و 600 جایگاه در سطح کشور وجود دارد که به صورت سنتی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و ماهانه یک هزار و 600 میلیارد ریال کارمزد جایگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که با دریافت بودجه از دولت کارمزد جایگاه‌ها را پرداخت می‌کنیم، افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی بیش از 2 ماه تاخیر در حقوق جایگاه داران ایجاد شده است که این مشکل را باید اتخاذ تدابیر لازم مدیریت کرد.

موسوی‌خواه افزود: مقابله با مفاسد را در دستور کار قرار دادیم و در نتیجه همه تخلفات اداری در سامانه فروش صفر شده است.

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتری در زمینه طرح‌های جدید برای اصلاح ساختار سوخت رسانی در کشور صورت گیرد.

وی افزود: موضوع تامین و پخش سوخت در برخی مقاطعی سال مانند تعطیلات و فصل سرما به اولویت و نیاز نخست کشور تبدیل می‌شود و باید برای حل مشکلات این بخش با توجه به حساسیت‌های خاص آن اقدام شود.

کد خبر 282129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =