اختلاف با هند درباره میدان گازی «فرزاد بی» برطرف شد

وزیر نفت، واردات نفت هند از ایران و توسعه میدان گازی فرزاد بی را 2 محور مورد مذاکره با همتای هندی خود عنوان کرد و گفت: اختلاف‌ها بین ایران و هند بر سر پروژه توسعه میدان گازی «فرزاد بی» برطرف شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، زنگنه امروز (چهارشنبه، 22 فروردین ماه) در حاشیه شانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی (IEF) با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر نفت به توسعه میدان گازی فرزاد بی به‌عنوان یکی از محورهای مذاکرات با همتای هندی خود اشاره کرد و گفت:  پیش از این، مشکلاتی میان هند و ایران درباره میدان گازی فرزاد به وجود آمده بود، اما اکنون این مشکلات و اختلافات برطرف شده است.

وی با بیان این که شرکت‌های هندی به توسعه میدان‌های نفتی و گازی ایران علاقه‌مند هستند، افزود: پیشنهاد طرف‌های هندی تا 2 ماه آینده به ایران ارائه خواهد شد.

زنگنه، نشست دوسالانه مجمع بین‌المللی انرژی (IEF) را مذاکره بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در جهان دانست و افزود: کشورها در این نشست به تبادل نظر در زمینه انرژی می‌پردازند.

میدان گازی فرزاد بی در مجموعه‌ای مشهور به نام بلوک فارسی قرار دارد که حوزه‌ای سرشار از منابع گاز و میعانات گازی واقع شده در غرب میدان پارس شمالی و شمال غرب میدانهای ‌گلشن و فردوسی در آب‌های خلیج فارس است.

 امضای قرارداد اولیه اکتشاف و توسعه فرزاد بی با کنسرسیومی متشکل از سه شرکت دولتی هند به حدود سال 2000 میلادی بازمی‌گردد، اما این قرارداد تنها در بخش اکتشاف اجرایی شد و در بخش توسعه هیچ اقدامی برای برداشت منابع گازی این میدان نشد.

کد خبر 282144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =