وام قرض‌الحسنه گازکشی منازل به مردم سیستان و بلوچستان اعطا می‌شود

با پیگیری‌های وزیر نفت و بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، سرانجام اعطای وام قرض‌الحسنه به مردم استان سیستان و بلوچستان برای گازرسانی منازل، از سوی بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، آذرماه سال 96 در سفری که به زاهدان داشت به مردم این شهر وعده داد تا بانک مرکزی و سایر بانک‌های دولتی وام 2 میلیون تومانی برای انجام گازکشی منازل در اختیار مردم این شهر قرار دهند. این دستور بلافاصله در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و استانداری مطرح و بررسی شد.

محمدحسن طهرانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره روند اجرایی شدن این وام به خبرنگار شانا گفت: ابتدا مصوبه‌ای برای پرداخت وام 2 میلیون تومانی به عنوان وام جعاله تنظیم شده بود، در حالی که مردم زاهدان قادر به پرداخت اقساط چنین وامی نیستند، به همین سبب اعتراض شرکت گاز از سوی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام شد.

وی با اشاره به این که اعتراض به پرداخت وام جعاله همچنین از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز مطرح شد، افزود: وزیر نفت برای پرداخت وام قرض‌الحسنه این موضوع را در هیئت دولت مطرح کرد.

طهرانی تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر نفت و بر اساس دستوری که رئیس‌جمهوری داده بود، سرانجام بانک مرکزی پرداخت وام قرض‌الحسنه را تصویب کرد و این موضوع امروز از سوی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان به استانداری اعلام می‌شود تا در جلسه‌ای با حضور پنج بانک‌ دولتی عامل، روند پرداخت این وام به مردم بررسی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان مزیت بزرگ این موضوع را پرداخت وام به تمامی مردم این استان عنوان کرد و توضیح داد: مقرر شده بود که این وام در اختیار مردم زاهدان قرار بگیرد، اما بر اساس مصوبه جدید بانک مرکزی، وام در اختیار همه مردم استان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: برای دریافت وام 2 میلیون تومانی قرض‌الحسنه، باید صاحب منزل مسکونی به بانک معرفی شود، همچنین ضمانتی از سوی بانک در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن وام تنها برای گازکشی داخل منزل استفاده شود.

سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: این وام با دستور مجدد رئیس‌جمهوری به مردم سیستان و بلوچستان تعلق می‌گیرد، در حالی که ابتدا وام جعاله برای گازکشی داخل منازل در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان برای دریافت اشتراک و بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی باید تاییدیه سازمان نظام مهندسی را در اختیار داشته باشند؛ این تاییدیه در صورتی صادر می‌شود که ساختار ساختمان و سایر شرایط از نظر ایمنی برای انجام گازکشی داخل منازل مهیا باشد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای کشور وظیفه دولت و شرکت ملی گاز است و از این موضوع نیز بسیار خرسندیم که هم‌وطنان شیعه و سنی ما در سرزمین سیستان و بلوچستان مانند سایر مردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 282252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =