۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 282260
چاه‎های شماره ۱ و ۲ میدان نفتی سهراب پاکسازی شد

چاه‌های شماره ۱ و ۲ میدان نفتی سهراب از سوی شرکت نفت و گاز اروندان در جهت حفاظت از محیط زیست و تالاب هورالعظیم پاکسازی و ایمن‌سازی شد.

به گزارش شانا و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت‌وگاز اروندان پس از حفاری چاه‌های شماره ۱ و ۲ میدان نفتی سهراب و با توجه به موقعیت جغرافیایی این چاه‌ها و فشار بالای مخزن نفتی سهراب، جهت جلوگیری از نشت نفت و احتمال آتش‌سوزی غیرقابل کنترل، با قرار دادن رشته تکمیلی و شیرآلات سرچاهی نسبت به تکمیل، ایمن‌سازی و پاک‌سازی این چاه‌ها اقدام کرد.

سلطان کمالی، مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اروندان، گفت: براساس مدارک و مستندات موجود، با وجود این که آلودگی‌های به وجود آمده در منطقه ناشی از عملیات حفاری اکتشافی قبلی بوده است، اما به دلیل اهمیت موضوع و همچنین برای حفاظت از تالاب هورالعظیم، با همکاری اداره محیط‌زیست خوزستان، پاکسازی و ایمن‌سازی چاه‌های میدان نفتی سهراب در دستور کار قرار گرفت.

کمالی اظهار کرد: در این راستا ۸۰۰۰ متر مکعب کنده‌های حفاری جمع‌آوری و تثبیت آن به روش استاندارد با ترکیبات سیمان و سیلیکات سدیم انجام گرفت و به محل دفع پسماند آزادگان شمالی واقع در ۸۰ کیلومتری محل حفاری منتقل و در آنجا دفن شد.

وی افزود: در راستای حفظ محیط‌زیست و به منظور جلوگیری از به وجود آمدن آلودگی‌های احتمالی در منطقه، در قراردادهای جاری حفاری شرکت نفت‌وگاز اروندان، پیمانکار حفاری ملزم به اجرای فرآیند مدیریت پسماند به صورت Zero Discharge همزمان با عملیات حفاری است.

کمالی بیان کرد: با اتمام این پاک‌سازی، ‌ایراد سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در تایید احداث خط‌لوله جدید انتقال نفت از میدان سهراب به چند راهه آزادگان مرتفع خواهد شد.

 

کد خبر 282260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =