نتایج مطالعات شرکت ORG نروژ در خزر ارائه و بررسی شد

شرکت ORG نروژ، نتایج مطالعات خود در میدان سردار جنگل و سه بلوک اکتشافی 24، 26 و 29 خزر را در حضور نمایندگان شرکت ملی نفت ایران ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست ارائه و بررسی نتایج مطالعات شرکت ORG نروژ در میدان سردار جنگل و بلوک‎های اکتشافی 24، 26 و 29 دریای خزر، امروز (شنبه، اول اردیبهشت ماه) با حضور مدیران ارشد این شرکت نروژی، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت خزر و دیگر نمایندگان حاضر از مجموعه شرکت ملی نفت ایران برگزار شد و ORG به تبیین رئوس نتایج مطالعات و پیشنهادهای خود در زمینه فعالیت‎های توسعه‌ای در خزر و بازسازی سکوی نیمه‎شناور امیرکبیر پرداخت.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و ORG نروژ، دهم آبان ماه پارسال تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر مبنای آن مطالعه میدان سردار جنگل و بلوک‌های اکتشافی ٢٤، ٢٦ و ٢٩ دریای خزر در دستور کار شرکت نروژی قرار گرفت و این شرکت در کمتر از 6 ماه، نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کرد.

مدیران شرکت ORG نروژ در این نشست، به حجم زیاد ذخایر هیدروکربوری موجود در بلوک‎های مورد مطالعه اشاره کردند و ضمن ارائه پیشنهاد بازسازی سکوی امیرکبیر، خواستار همکاری با ایران برای انجام فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر شدند.

غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این نشست، با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده از سوی شرکت ORG، عنوان کرد: این مطالعات در فاز نخست به پایان رسیده و تکمیل این مطالعات و مشخص شدن هرچه بیشتر ابعاد و ویژگی‎های مخزن، می‎تواند شرکت ملی نفت را در تصمیم‎گیری و تعریف راهبرد درست در این منطقه راهبردی یاری دهد.

وی تجربه شرکت‎های نروژی در آب‎های عمیق و مشارکت ORG نروژ با دیگر شرکت‎های بین‎المللی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این موضوع، زمینه را برای انتقال بهتر فناوری‎ها و تجارب به کشورمان مساعد می‎کند.

منوچهری با بیان این‎که کارگروهی به منظور بررسی و پیشبرد مذاکرات با ORG تشکیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که پیشبرد این مذاکرات به اتخاذ تصمیمی درست برای پیگیری فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر منتهی شود.

وی با اشاره به توافق اخیر ایران و آذربایجان در حوزه خزر که به پشتوانه حمایت‎های وزیر نفت و تلاش‎های مدیرعامل شرکت نفت خزر حاصل شد، همکاری با کشورهای همسایه در حوزه خزر را نیز حائز اهمیت برشمرد و برای شرکت نفت خزر، روزهای پرکارتر و بهتری را در آینده متصور شد.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست با اشاره به رئوس پیشنهادهای شرکت ORG نروژ، بر ضرورت بازسازی هرچه سریع‌تر سکوی امیرکبیر و همچنین استفاده از فرصت‎های جذب سرمایه برای توسعه در خزر تاکید کرد و خواستار تسریع در فرآیند بررسی پیشنهادهای ORG نروژ به منظور استفاده بهینه از فرصت‎های موجود شد.

کد خبر 282268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =